۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۴

دردسر ویندوز 7 برای مایکروسافت

ایتنا - در زمان پایان مهلت مایکروسافت برای پشتیبانی از ویندوز ۷ حدود ۲۰۰ میلیون رایانه شخصی در جهان همچنان از این سیستم عامل استفاده می کردند.
دردسر ویندوز 7 برای مایکروسافت

در حالی که مایکروسافت در ابتدای سال ۲۰۲۰ پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۷ را خاتمه داد اما تا پایان این سال همچنان میلیون‌ها نفر کاربر این نسخه بوده و آن را ارتقا نداده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از گذشت یک سال از پایان رسمی پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز ۷، همچنان گروهی از کاربران رایانه شخصی در برابر رها کردن این نسخه قدیمی سیستم عامل رایانه لجاجت می‌کنند. هیچ کس شمار دقیق آنها را نمی داند اما تعداد این کاربران در یک سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

محاسبات و تحلیل‌های کارشناسی نشان داد که در زمان پایان مهلت مایکروسافت برای پشتیبانی از ویندوز ۷ حدود ۲۰۰ میلیون رایانه شخصی در جهان همچنان از این سیستم عامل استفاده می کردند که البته برآورد مذکور دقیق نیست.

بر اساس گزارش زدنت، بررسی آمار منتشره از سوی برنامه تحلیل دیجیتالی دولت آمریکا نشان می دهد تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۹ حدود ۷۵.۸ درصد از رایانه ها با ویندوز ۱۰، حدود ۱۸.۹ درصد با ویندوز ۷ و ۴.۶ درصد با ویندوز ۸.x. کار می کردند.

یک سال بعد در دسامبر ۲۰۲۰ شمار رایانه‌های شخصی که با ویندوز ۱۰ کار می کردند به ۸۷.۸ درصد افزایش یافت در حالی که شمار رایانه های مجهز به ویندوز ۷ به ۸.۵ درصد کاهش یافت و شمار رایانه های ویندوز ۸.x. از این هم کاهش بیشتری داشت و به ۳.۴ درصد رسید.

بررسی از منابع دیگر هم نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. طبق آمار "نت مارکت شیر"، شمار رایانه‌های ویندوز ۱۰ تا پایان سال ۲۰۲۰ از ۶۳ به ۷۴ درصد افزایش یافته و شمار رایانه های ویندوز ۷ از ۳۱.۲ درصد به ۲۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

آمار "استات کانتر گلوبال استاتس" هم نشان داد که شمار رایانه‌های ویندوز ۱۰ با بیش از ۱۲ درصد رشد، از ۶۴.۷ درصد به ۷۶ درصد رسیده است در حالی که شمار رایانه‌های ویندوز ۷ به ۱۷.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

تبدیل این درصدها به ارقام واقعی کار راحتی نیست زیرا آمار مبنایی در دست نیست. مایکروسافت سالهاست که مدعی است شمار کاربران رایانه شخصی ویندوز ۱.۵ میلیارد نفر است اما این ادعا مورد تردید قرار دارد. با وجود همه ابهامات، واضح است که حداقل ۱۰۰ میلیون دستگاه رایانه شخصی همچنان با ویندوز ۷ کار می‌کنند و این رقم ممکن است بسیار بالاتر باشد.

برخی از دارندگان این رایانه‌ها برای دریافت آپدیت‌های امنیتی تحت برنامه آپدیت امنیتی تمدید شده مایکروسافت پول پرداخت می کنند. این مشتریان برای ارتقای سیستم عامل خود در سال ۲۰۲۱ تحت فشار قرار خواهند گرفت زیرا هزینه این آپدیت‌ها دو برابر می‌شود.
کد مطلب: 63642
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام