۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

برنامه‌ریزی دو سفر فضایی توسط ناسا برای درک بهتر آب و هوای فضا

ایتنا- ناسا به منظور افزایش امنیت فضانوردان و تجهیزات فضایی دو ماموریت جدید را با هدف درک بهتر آب و هوای فضا به انجام خواهد رساند.
برنامه‌ریزی دو سفر فضایی توسط ناسا برای درک بهتر آب و هوای فضا
ناسا به منظور افزایش امنیت فضانوردان و تجهیزات فضایی دو ماموریت جدید را با هدف درک بهتر آب و هوای فضا به انجام خواهد رساند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ناسا به زودی دو ماموریت فضایی را با هدف شناخت بهتر باد‌ها و انفجارهای خورشیدی و به طور کلی درک آب و هوای فضا به انجام خواهد رساند. این سازمان به صورت رسمی مشارکت خود در دو ماموریت EUVST و EZIE را تایید کرد. این دو ماموریت در دسامبر 2019 توسط ناسا برای دریافت 400 هزار دلار کمک مالی شایسته شناخته شدند.
 
ماموریت EUVST یک پروژه تلسکوپ خورشیدی است که با دقت بیشتری به چگونگی آزاد شدن بادهای خورشیدی از جو خورشید و بیرون رانده شدن مواد خورشیدی که بر سطح تابش فضا تأثیر می‌گذارد، می‌پردازد. این روژه که برای سال 2026 برنامه ریزی شده است، توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن یا به اختصار JAXA راهبری می‌شود.

 


با این حال ناسا هم کمک‌های غیر نقدی زیادی به ارزش 55 میلیون دلار به این پروژه ارائه خواهد کرد. مشارکت این سازمان در قالب ارائه سخت افزاری مانند ردیاب‌های UV، الکترونیک پشتیبانی، اجزای طیف سنج و یک تلسکوپ راهنما خواهد بود که بسیار یاری رسان است.
 
در این میان در ماموریت EZIE از سه ماهواره کوچک برای مطالعه الکتروجت شفق یا جریان‌های الکتریکی بالای قطب‌‌ها که شفق قطبی را به مغناطیس کره زمین متصل می‌کند، استفاده می‌شود. جالب است بدانید که همان پدیده ای که شفق را به وجود می‌آورد می‌تواند با سیگنال‌های ارتباطی و رادیویی تداخل داشته و به فضاپیمای در مدار آسیب وارد کند. به همین خاطر محققان به مطالعه الکتروجت علاقه زیادی دارند.
 
سازمان‌های فضایی این دسته از ماموریت‌‌ها را با هدف جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای درک فیزیک مرتبط با پدیده‌های خورشیدی انجام می‌دهند. به این ترتیب ناسا پنج پیشنهاد دیگر برای ماموریت‌های هواشناسی فضایی را در ماه اوت انتخاب کرد و به هرکدام 1.25 میلیون دلار برای انجام یک مطالعه مفهومی داد. هدف نهایی انجام این ماموریت‌‌ها توانمندی در پیشبینی رویدادهایی مانند انفجار خورشیدی و دفع انبوه تاج است تا بتوان از این طریق از فضانوردان، فضاپیما‌ها و سایر فن آوری‌‌ها در آینده محافظت کرد.
کد مطلب: 63639
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام