کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در برخورد با مزاحمان اینترنتی زیرکانه رفتار کنید

14 دی 1399 ساعت 8:32

ایتنا - رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به افزایش شکایت‌ها در خصوص مزاحمت‌های اینترنتی گفت: ترس، وحشت، دلهره، نگرانی، هتک حرمت و از بین رفتن آبرو ازجمله آثار مخرب مزاحمت‌های اینترنتی است که قانون با جدیت و قاطعیت تمام باعاملین این مزاحمت‌ها برخورد می‌کند.



سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم اظهار کرد: مزاحمان اینترنتی با انگیزه‌های مختلف ازجمله تهدید‌، اخاذی، تمسخر و هتک حیثیت در قالب انتشارعکس‌های شخصی و با ترفندهای گوناگون ازجمله استفاده از هویت جعلی، هک حساب سایر کاربران و... اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی به افرادی که مورد مزاحمت قرار گرفته‌اند، توصیه کرد: در صورت مواجه با مزاحمت سایبری  از هرگونه پیام، پاسخ نامناسب و ارسال عکس‌های ناخوشایند و دور از شئونات اسلامی اجتناب و پرهیز کنند، چون این عمل باعث تحریک و پاسخ متقابل فرد مزاحم خواهد شد و این همان چیزی است که مزاحمان در جستجوی آن هستند.

سرهنگ موالی یادآور شد: در فضای مجازی نباید به دنبال انتقام باشید چه بسا ممکن است خود شما نیز به یک مزاحم اینترنتی تبدیل شوید و وضعیت بدتر شود.

این مقام مسئول افزود: والدین به فرزندان یاد دهند اطلاعات شخصی مانند شماره تماس، آدرس محل زندگی و رمزهای عبور خود را به هیچکس نگویند، پیام‌های ناآشنا را بدون باز کردن حذف کنند و در خصوص زندگی شخص خود در فضای مجازی با کسی درد و دل نکنند.

سرهنگ موالی در خصوص آموزش کودکان به والدین توصیه کرد: به کودکان و نوجوانان خود آموزش دهید که درصورت مواجه با پیام‌های ناخوشایند و تهدیدآمیز، به والدین اطلاع داده و سپس والدین موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

وی مسدودسازی شماره تماس و IDهای مزاحم را ازجمله راهکارهای مناسب برای جلوگیری از مزاحمت‌های اینترنتی دانست.

سرهنگ موالی به مزاحمان اینترنتی نیز هشدار داد: اینگونه افراد طبق قانون جرایم رایانه‌ای تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و از یک تا شش ماه به حبس محکوم خواهند شد. 

رئیس پلیس فتا استان قم خاطرنشان کرد: کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 63636

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63636/برخورد-مزاحمان-اینترنتی-زیرکانه-رفتار-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir