کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قدرت نمایی آیفون‌ها به عنوان پر فروش‌ترین فناوری در سال 2020

سايت خبری ايتنا , 17 دی 1399 ساعت 3:40

ایتنا- آمار‌های به دست آمده حاکی از آن است که دورکاری حاصل از شیوع ویروس کرونا نیاز افراد برای به روز رسانی فناوری‌هایشان را تقویت کرده و بر همین اساس آیفون‌ها در سال جاری نیز جزو پر فروش‌ترین فناوری‌ها بوده اند.


آمار‌های به دست آمده حاکی از آن است که دورکاری حاصل از شیوع ویروس کرونا نیاز افراد برای به روز رسانی فناوری‌هایشان را تقویت کرده و بر همین اساس آیفون‌ها در سال جاری نیز جزو پر فروش‌ترین فناوری‌ها بوده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techxplore، بسیاری تصور می‌کردند همه گیری ویروس کرونا در سال میلادی 2020 و کاهش در آمد بسیاری از اقشار در اثر شیوع این بیماری موجب خواهد شد که بیشتر مردم در انتخاب فناوری‌های خود اندکی مقتصد‌تر شوند. اما به نظر می‌رسد که چنین تحلیلی درست نیست و بار دیگر آیفون‌ها به عنوان فناوری ای شناخته می‌شود که در جهان بیشترین فروش را داشته است.
 
پیش بینی‌های دنیل ایوز به عنوان تحلیل گر بازار آمریکا خبر از آن دارد که فروش آیفون‌ها در سال 2020 به میزان 195 میلیون دستگاه بوده است و این در حالی است که اپل در سال 2019 تنها 185 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است. ایوز دلیل این افزایش فروش را دورکاری و آموزش از راه دور می‌داند که بسیاری از افراد را مجبور به به روز کردن فناوری‌هایشان کرد.
 

 
 
ایوز بر این باور است که افزایش فروش محصولی که بین 399 تا 1099 دلار قیمت گذاری می‌شود، در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار عجیب است. تنها دلیل توجیه کننده این پدیده را می‌توان تقاضای پنهان شده 1 میلیارد کاربر در رابطه با خرید محصولات اپل دانست.
 
اما به نظر می‌رسد که آیفون‌ها تنها فناوری محبوب سال 2020 نبوده اند. گزارش‌های به دست آمده از Strategy Analytics حاکی از آن است که نزدیک 212 میلیون لپ تاپ در سال 2020 به فروش خواهند رسید و این رقم نسبت به سال گذشته 23 درصد  افزایش داشته است. در این میان فروش 181 میلیون واحد از تبلت‌ها نیز خبر از آن دارد که فروش این محصول نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.
 
در این میان پیش بینی می‌شود که تعداد فروش تلویزیون‌های خانگی تا پایان سال 2020 به 38.6 میلیون دستگاه برسد. همچنین تقاضای بسیار بالای کاربران برای خرید پلی استیشن 5 و اکس باکس جدید نیز نشان دهنده آن است که این دو محصول در طی سال آینده میلادی در رده پر فروش‌ترین فناوری‌ها قرار خواهند گرفت.
 


کد مطلب: 63635

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63635/قدرت-نمایی-آیفون-ها-عنوان-پر-فروش-ترین-فناوری-سال-2020

ايتنا
  https://www.itna.ir