۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰
در پی از دست دادن کنترل سرورهایش،

سایت روسی مبادله رمزارز Livecoin هک شد

ایتنا - تا قبل از آنکه ادمین‌های لایوکوین در اواخر 24 دسامبر دسترسی خود به برخی از سیستم‌هایشان را باز پس بگیرند، نرخ مبادله‌ای بیتکوین از 23000 دلار برای هر BTC به بیش از 450000 دلار برای BTC رسیده بود
سایت روسی مبادله رمزارز Livecoin هک شد
هکرها به پورتال لایوکوین دسترسی پیدا کرده و نرخهای مبادلات را 10 تا 15 برابر ارزش نرمالشان تغییر دادند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، سایت مبادلاتی رمزارز لایوکوین در پیامی که در وبسایت رسمیش در شب عید کریمس منتشر کرد مدعی شد که هک شده و کنترل برخی از سرورهایش را از دست داده است، و به مشتریان هشدار داد که استفاده از سرویسهایش را متوقف کنند.
 
بر پایه پستهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که این حمله در شب بین 23 دسامبر تا 24 دسامبر (3 و 4 دی ماه) رخ داده باشد.
 
ظاهرا هکرها کنترل زیرساخت لایوکوین را به دست گرفته و سپس نرخهای مبادله‌ای را تا مقادیر غول‌آسا و غیرواقعگرایانه‌ای دستکاری کرده‌اند.
 

تا قبل از آنکه ادمین‌های لایوکوین دسترسی خود به برخی از سیستم‌هایشان را در اواخر 24 دسامبر پس بگیرند، نرخ مبادله‌ای بیتکوین از 23000 دلار برای هر BTC به بیش از 450000 دلار برای BTC رسیده بود، اتر از 600 دلار برای هر ETH به 15000 دلار، و قیمت ریپل از 0.27 دلار برای هر XRP به بیش از 17 دلار XRP رسیده بود.
 
به محض مورد دستکاری قرار گرفتن نرخ‌های مبادله‌ای، این هکرهای اسرارآمیز شروع به تبدیل به نقدینگی کردن حساب‌ها کرده، و سودهای هنگفتی به جیب زدند.
 
لایوکوین در پیام منتشر شده در وبسایتش این حادثه را با این تعابیر توصیف کرد: «حمله به دقت طرحریزی‌شده‌ای که، به باور ما، در طی چند ماه اخیر مهیاسازی شده بود».
 
این شرکت گفت: «ما کنترل تمام سرورهایمان، بک‌اند و گره‌ها، را از دست دادیم. به همین خاطر نتوانستیم به موقع سرویسمان را متوقف کنیم. کانالهای خبری‌مان نیز دستکاری شده بودند».
 
و افزود: «در حال حاضر، ما تا حدودی کنترل فرانت‌اند را به دست گرفته‌ایم، و توانستیم این اعلامیه را منتشر کنیم».
 

با اینکه لایوکوین کنترل پروتال اصلی مبادله مبتنی بر وب خود را باز پس گرفته است، ولی اکنون موکدا از کاربران می‌خواهد که واریز پول و انجام تراکنش از طریق رابط‌های کاربری آن همچون API سایت و اپهای موبایل خودداری کنند.
 
همانند اکثر سایر هکهای رمزارزی که تاکنون رخ داده‌اند، برخی از کاربران مدعی شده‌اند که از آنها کلاهبرداری شده و کل این ماجرای هک یک اقدام داخلی بوده است.
لایوکوین گفته است که به مراجع محلی اعمال قانون در اینباره اطلاع‌رسانی کرده است.
 
بنا بر گزارش CoinMarketCap، لایوکوین، با حدود روزانه 16 میلیون دلار تراکنش روزانه، رتبه 173م مبادله رمزارز در اینترنت را داراست. این سایت از مارس 2014 فعال بوده است.
 
کد مطلب: 63614
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
و حالا بیابید سارقان این ارزهای دیجیتال که نه دریافت کننده اش و نه پرداخت کننده اش معلوم است ، و با این رویدادها آیا منطقی نیست کمی در باره به رسمیت شناختن پول های دیجیتال کمی تأمل کنیم ؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام