کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران به دلیل سهل‌انگاری حفظ حریم خصوصی

11 دی 1399 ساعت 22:46

ایتنا - از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنید و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسید، پاسخ ندهید.



رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی به طور ناخواسته بخشی از اطلاعات شخصی خود را به‌ راحتی در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و این امر باعث سوءاستفاده و نقض حریم خصوصی آنها می‌شود.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: نقض حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی بیش از آن‌که به مهارت و حرفه‌ای بودن مجرمان سایبری بستگی داشته باشد در نگاه اول به خود کاربران بستگی دارد زیرا آنها اولین اشخاصی هستند که با انتشار اطلاعات مهم و خصوصی، زمینه نقض حریم خصوصی خود را فراهم می‌کنند.

وی افزود: فقدان اطلاعات کافی در رابطه با استفاده از فضای مجازی و عدم دقت در حفاظت از اطلاعات شخصی از جمله مهمترین دلایل سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی می‌باشد، لذا افراد بایستی برای حفظ حریم خصوصی خود به نکات و راهکارهای امنیتی در استفاده از فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال، نقض تدابیر امنیتی در سیستم‌های رایانه‌ای، حذف داده‌های دیگران، هتک حثیت از طریق انتشار صوت، فیلم و عکس از جمله مهمترین مصادیق نقض حریم خصوصی در فضای مجازی می‌باشد که ناقضان حریم خصوصی به دلایلی نظیر حسادت، عصبانیت، تفریح و سرگرمی و عدم توجه به اصول اخلاقی خود را مجاز به ورود به حریم خصوصی دیگران دانسته و خسارات جبران ناپذیری را به حیثیت افراد وارد می‌کنند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد به هموطنان توصیه کرد: از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای کاربران ناشناس ارسال نکنند، همچنین با انتخاب گذرواژه‌ها، به‌روز بودن و معتبر بودن آنتی‌ویروس‌ها و سیستم‌عامل رایانه، رمزگذاری کردن اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها از سوءاستفاده از اطلاعات شخصی پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.


کد مطلب: 63611

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63611/سوءاستفاده-اطلاعات-شخصی-کاربران-دلیل-سهل-انگاری-حفظ-حریم-خصوصی

ايتنا
  https://www.itna.ir