۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۶

سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران به دلیل سهل‌انگاری حفظ حریم خصوصی

ایتنا - از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنید و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسید، پاسخ ندهید.
سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران به دلیل سهل‌انگاری حفظ حریم خصوصی

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی به طور ناخواسته بخشی از اطلاعات شخصی خود را به‌ راحتی در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و این امر باعث سوءاستفاده و نقض حریم خصوصی آنها می‌شود.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: نقض حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی بیش از آن‌که به مهارت و حرفه‌ای بودن مجرمان سایبری بستگی داشته باشد در نگاه اول به خود کاربران بستگی دارد زیرا آنها اولین اشخاصی هستند که با انتشار اطلاعات مهم و خصوصی، زمینه نقض حریم خصوصی خود را فراهم می‌کنند.

وی افزود: فقدان اطلاعات کافی در رابطه با استفاده از فضای مجازی و عدم دقت در حفاظت از اطلاعات شخصی از جمله مهمترین دلایل سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی می‌باشد، لذا افراد بایستی برای حفظ حریم خصوصی خود به نکات و راهکارهای امنیتی در استفاده از فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال، نقض تدابیر امنیتی در سیستم‌های رایانه‌ای، حذف داده‌های دیگران، هتک حثیت از طریق انتشار صوت، فیلم و عکس از جمله مهمترین مصادیق نقض حریم خصوصی در فضای مجازی می‌باشد که ناقضان حریم خصوصی به دلایلی نظیر حسادت، عصبانیت، تفریح و سرگرمی و عدم توجه به اصول اخلاقی خود را مجاز به ورود به حریم خصوصی دیگران دانسته و خسارات جبران ناپذیری را به حیثیت افراد وارد می‌کنند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد به هموطنان توصیه کرد: از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای کاربران ناشناس ارسال نکنند، همچنین با انتخاب گذرواژه‌ها، به‌روز بودن و معتبر بودن آنتی‌ویروس‌ها و سیستم‌عامل رایانه، رمزگذاری کردن اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها از سوءاستفاده از اطلاعات شخصی پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.
کد مطلب: 63611
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
امروز بسیاری از سایت ها از کاربر مشخصات کامل و ارسال کارت ملی میخواهند حتی بعضی ها به کاربر اعلام میکنند از خودتان با گوشی عکس بگیرید بفرستید و تمام اینها با اطلاع فتا انجام میشه . اگر ارسال نشه و حساب کاربری تایید نشه کارت لنگ میمنونه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
فتا جوابگو باشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام