۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

ابزار کاوشگر کتابخانه Internet Archive، راهکاری سرگرم‌کننده برای جست‌وجوی آنلاین کتاب

ایتنا - اگر شما یک خوره کتاب هستید که دلش برای ساعتها گشتن در کتابخانه محل و زیر و رو کردن هزاران عنوان و گشتن در میان قفسه‌ها تنگ شده است، در اینصورت ابزار Library Explorer می‌تواند به کاستن اندوه شما کمک کند.
ابزار کاوشگر کتابخانه Internet Archive، راهکاری سرگرم‌کننده برای جست‌وجوی آنلاین کتاب
اگر شما یک خوره کتاب هستید که دلش برای ساعت‌ها گشتن در کتابخانه محل و زیر و رو کردن هزاران عنوان و پرسه زدن در میان قفسه‌ها تنگ شده است، در اینصورت ابزار Library Explorer می‌تواند به کاستن از اندوه شما کمک کند.
این رابط کاربری، که اکنون در ورژن بتا است، برای شما امکان جست‌وجوی مجازی در یک کتابخانه «فیزیکی» را فراهم آورده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از مشبل، این پروژه کاری از یک وب‌سایت غیرانتفاعی به نام «اینترنت آرشیو» است که امکان دسترسی آزادانه به موسیقی، کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، نرم‌افزار و غیره را فراهم می‌آورد.
ولی، کاوشگر کتابخانه، به عنوان بخشی از پلتفرم «کتابخانه باز» این وب‌سایت(که امکان دسترسی به کاتالوگی از میلیون‌ها کتاب الکترونیکی را فراهم آورده است)، قصد دارد تا تجربه جست‌وجوی کتاب‌ها از طریق اسکرول کردن در یک مرورگر وب را ارتقاء ببخشد.
 
وقتی وارد صفحه «کاوشگر کتابخانه» می‌شوید، قفسه‌های کتاب مرتفعی را خواهید دید که می‌توانید روی آنها کلیک کنید. مانند کتابخانه‌های محلی، این کتابخانه از سیستم‌های طبقه‌بندی رده‌بندی دهدهی دیوئی و «کتابخانه کنگره» استفاده می‌کند. از این‌رو، اینجا برای شما امکان جست‌وجوی آسان کتاب خاصی که به دنبال آن می‌گردید، و در عین حال امکان کشف چیزی جدید را فراهم می‌آورد. 
 

در عین حال می‌توانید از فیلترهای هوشمند نیز بر مبنای علائقتان استفاده کنید. از این طریق می‌توانید کارهایی مانند تک ردیف‌های شخصی‌سازی شده کتاب، بسط قفسه، یا سازماندهی تجربه‌تان صرفا بر مبنای علائقتان را انجام دهید.
به عنوان مثال، وقتی روی فیلتر «نوجوان (juvenile)» کلیک کنید، کل کتابخانه به کتاب‌های مخصوص کودکان تغییرشکل خواهد یافت. اگر روی فیلتر «بیوگرافی» کلیک کنید، لیست دقیقی از کتاب مربوط به بیوگرافی‌ها را می‌بینید.
 
همچنین می‌توانید ظاهر و حس کتابخانه را از طریق منوی تنظیمات تغییر دهید. وقتی روی برگه تنظیمات کلیک کنید، امکان دیدن کتاب‌ها در حالت 3D و انتخاب بین سیستم‌های طبقه‌بندی که می‌خواهید آنها را سازماندهی کنید برایتان فراهم می‌شود.
بدیهیست که چنین ساختاری می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب‌تر از چیدمان مبتنی بر اسکرول کردن باشد که در اپ آمازون برای کتاب‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است.
 
کد مطلب: 63610
برچسب ها: کتابخانه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام