کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایلان ماسک: اپل به پیشنهاد من برای خرید تسلا، علاقه‌ای نشان نداد

سايت خبری ايتنا , 15 دی 1399 ساعت 1:05

ایتنا - ایلان ماسک در توئیتی اینگونه نوشت: «در تاریک‌ترین روزهای برنامه مدل 3، من به سراغ تیم کوک رفتم تا درباره امکان تملک تسلا توسط اپل (به قیمت یک دهم ارزش فعلیش) صحبت کنم. او از برگزاری چنین جلسه‌ای خودداری کرد».


چند روز پیش گزارشی که رویترز منتشر کرد شایعات قدیمی درباره ساخت یک خودروی برقی خودران توسط اپل را احیا کرد، و اولین چیزی که به ذهن همه رسید تسلا بود. هیچ رابطه مستقیمی بین این دو وجود نداشت، ولی به هر حال اپل را می‌توان شرکتی لحاظ نمود که رقیبی جذاب برای خودروهای برقی هوشمند تسلا باشد، به ویژه در آینده‌ای که در آن تجربه در حوزه‌های AI و باتری می‌تواند باعث به حاشیه رانده شدن ساخت خودروهایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ساخت ساخت که چنین فکرهایی در ذهنش بوده است. وی در توئیتی اینگونه نوشت: «در تاریک‌ترین روزهای برنامه مدل 3، من به سراغ تیم کوک رفتم تا درباره امکان تملک تسلا توسط اپل (به قیمت یک دهم ارزش فعلیش) صحبت کنم. او از برگزاری چنین جلسه‌ای خودداری کرد».
 
منظور ماسک از «تاریک‌ترین روزها» اشاره به مشکلاتی است که تسلا در زمینه تولید Model 3 با آنها مواجه شده بود، که چیزی نمانده بود که این کمپانی را به ورشکستگی بکشاند. مسائلی که تسلا در این زمینه با آنها مواجه شده بود بر کسی پوشیده نیست، ولی این واقعیت که ماسک خواهان صحبت با اپل درباره تملک تسلا شده بود خبر جدیدی است.  




ماسک همچنین درباره برخی شایعات پیرامون پروژه خودروی آتی (احتمالی) اپل اظهارنظر کرد.
ماسک در رابطه با باتری‌های تک‌سلولی – که ظاهرا اپل به دنبال آن است – گفت که «از نظر الکتروشیمیایی ناممکن است». در رابطه با تمایل اپل به تکنولوژی باتری لیتیوم آهن فسفات، ماسک گفت که تسلا «هم‌اکنون در حال استفاده از فسفات-آهن برای خودروهای برد متوسط ساخته شده در کارخانه خود در شانگهای است».
 
به هر حال آن معامله رخ نداد، و اکنون اپل ناچار به مواجهه با تسلایی است که به مراتب قویتر شده است – البته اگر اپل اصلا مایل باشد که امروز اقدام به تولید انبوه خودرو کند. در گزارش رویترز سال 2024 به عنوان زمان احتمالی عرضه رسمی خودروی اپل ذکر شده است، اما تا آن زمان ممکن است اتفاقات زیادی بیافتد.


کد مطلب: 63609

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63609/ایلان-ماسک-اپل-پیشنهاد-خرید-تسلا-علاقه-ای-نشان-نداد

ايتنا
  https://www.itna.ir