۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۸

ربات شارژکننده سیار فولکس واگن می‌تواند برق را به خودروی برقی شما برساند

ایتنا - فولکس واگن (VW) از یک ربات شارژ سیار جدید رونمایی کرد که می‌تواند برق را به خودروی برقی شما برساند و حتی خودش تغذیه‌کننده را به مخزن باتریتان وصل کند.
ربات شارژکننده سیار فولکس واگن می‌تواند برق را به خودروی برقی شما برساند
مدل جدیدی از کارگران پمپ بنزین به بازار عرضه شده است، اما اینبار از نوع ربات و آن هم برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی. فولکس واگن (VW) از یک ربات شارژ سیار جدید رونمایی کرد که می‌تواند برق را به خودروی برقی شما برساند و حتی خودش تغذیه‌کننده را به مخزن باتریتان وصل کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بنابر اعلام این شرکت، این ربات نمونه اولیه می‌تواند آزادانه در پارکینگ‌هایی که فضای محدودی دارند دور بزند و برق را به هر جایی که یک خودوری برقی (EV) پارک شده است برساند تا دیگر نیازی نباشد که راننده‌ها بر سر تعداد اندک ایستگاه‌های مجهز به شارژر با هم رقابت کنند.
 
VW نخستین شرکتی نیست که ایده استفاده از ربات شارژکننده به ذهنش می‌رسد. تسلا هم چند سال پیش حرف از ایده یک ربات مارمانند برای شارژ EV به میان آورده بود، هرچند که ایلان ماسک می‌گوید هنوز این ایده در حال تکوین است و زمان عرضه آن معلوم نیست.
  

ایده تسلا بر رفع نیاز راننده‌ها به فراموش نکردن به‌برق‌زدن خودرویشان در زمان پارک آن در خانه متمرکز بود؛ اما VW تمرکز متفاوتی دارد. ربات شارژ موبایل این شرکت برای رفع مشکل کمبود محل‌های شارژ EV در گاراژهای عمومی و پارکینگ‌ها طراحی شده است.
 
این ربات‌ها مجهز به یک «واحد ذخیره‌سازی انرژی سیار» هستند که اساسا یک پک باتری بزرگ است که به یک بازوی چندمفصلی برای وصل کردن شارژ به خودرو مجهز است. فولکس واگن اینگونه توضیح داده است که «وقتی خودرو شارژ کامل شد، این ربات پلاگش را از آن جدا می‌کند و به ایستگاه شارژ مرکزی بر می‌گردد».
 
این فرایند می‌توان به صورت دستی، توسط مالک EV، با استفاده از یک اپ انجام شود. یک روش دیگر این است که خوردوهای مجهز به ارتباط Car-to-X می‌توانند مستقیما با سیستم ربات شارژ سیار تماس بگیرند، به به آن اطلاع دهند که شارژ را به کجا ببرد، و بدون نیاز به کاری از سوی مالک خودرو هرگونه پرداخت پول ضروری انجام شود.
 
کد مطلب: 63605
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام