کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه آمازون موزیک با خرید ۳۰۰ میلیون دلاری

11 دی 1399 ساعت 8:55

ایتنا - غول اینترنتی آمازون با هدف تقویت محتوای غیرموسیقی در اپلیکیشن آمازون موزیک، برای خرید استارتاپ پادکست واندری به توافق رسید.



غول اینترنتی آمازون با هدف تقویت محتوای غیرموسیقی در اپلیکیشن آمازون موزیک، برای خرید استارتاپ پادکست واندری به توافق رسید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد اکنون زمان مهمی برای توسعه محتوای "آمازون موزیک" به فراتر از حوزه موسیقی است زیرا عادت‌های شنوندگان در حال تغییر است. مفاد مالی این توافق فاش نشد.

بلومبرگ نیوز برای نخستین بار در سپتامبر گزارش کرده بود که واندری در حال بررسی فروش است. روزنامه وال استریت ژورنال اوایل دسامبر اعلام کرد آمازون برای خرید این شرکت با ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار پیشتاز است. شرکت‌های اپل و سونی موزیک اینترتینمنت هم مذاکراتی برای خرید این استارتاپ پادکست داشتند. منابع آگاه اظهار کردند که واندری قیمت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار را برای فروش مد نظر داشت.

آمازون که به عنوان فروشنده آنلاین کتاب‌ها شروع به فعالیت کرد، از طریق واحد صوتی خود، در بخش کتاب‌های صوتی جایگاه قوی دارد و پادکستهایی را در سپتامبر عرضه کرد. این شرکت با سفارش برنامه‌هایی از نویسندگان پرفروش و شخصیت‌های مشهور به عنوان یکی از بزرگترین حامیان برنامه های صوتی شاخص ظاهر شده است.

با این حال اسپاتیفای بزرگ‌ترین خریدار شرکت‌های حوزه تولید پادکست در دو سال گذشته بوده و تصمیم گرفت برای خرید واندری پیشنهاد نکند.

واندری روی موج قراردادها در صنعت پادکست حساب کرده بود. اسپاتیفای در چند سال اخیر صدها میلیون دلار هزینه کرده و شرکت‌هایی مانند رینجر و گیملت مدیا را خریداری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واندری در سال ۲۰۱۶ توسط هرنان لوپز، یکی از مدیران سابق تلویزیون تاسیس شد و برخی از محبوبترین پادکست‌ها را در چند سال گذشته تولید کرده است. انتظار می‌رود درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ از ۴۰ میلیون دلار فراتر رود.


کد مطلب: 63604

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63604/توسعه-آمازون-موزیک-خرید-۳۰۰-میلیون-دلاری

ايتنا
  https://www.itna.ir