۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸

آغاز رسمی فرصت یک‌ماهه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز

ایتنا - تاکنون ۱۱۵۶ متقاضی درخواست خوداظهاری را در سامانه ثبت‌ کرده‌اند و ۲۴۰ متقاضی نیز موفق به پرداخت حقوق و عوارض دولتی شده‌اند و با توجه به محدودیت‌های زمانی، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به‌سرعت افزایش یابد.
آغاز رسمی فرصت یک‌ماهه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در خصوص لزوم تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های (ماینرهای) موجود در کشور، از تاریخ پنجم دی ماه به کلیه دارندگان دستگاه‌های مذکور به‌ مدت یک‌ماه فرصت داده شده تا نسبت به ثبت مشخصات هویتی، تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های ماینر خود و نیز پرداخت حقوق و عوارض دولتی از طریق لینک خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز مندرج در سامانه بهین‌یاب اقدام کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سعید زرندی در جلسه کارگروه سرمایه گذاری گفت: براساس بند۱ مصوبه هیأت وزیران و همچنین ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی ابلاغی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند خوداظهاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی پس از اتمام مهلت یک‌ماهه، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۹ پایان خواهد یافت و این تاریخ قابل تمدید نیست.

وی افزود: پس از پرداخت حقوق و عوارض دولتی، گواهی با شماره شناسه معین و یکتا که شامل مشخصات فنی و مدل دستگاه‌ها است در سامانه ایجاد و توسط متقاضی قابل دریافت است و دستگاه‌های نظارتی، قضایی و سایر ذینفعان، امکان صحه‌گذاری اطلاعات گواهی را با درج شناسه یکتای گواهی از طریق زبانه "استعلام گواهی" در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب خواهند داشت.

زرندی افزود تاکنون ۱۱۵۶ متقاضی درخواست خوداظهاری را در سامانه ثبت‌ کرده‌اند و ۲۴۰ متقاضی نیز موفق به پرداخت حقوق و عوارض دولتی شده‌اند و با توجه به محدودیت‌های زمانی، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به‌سرعت افزایش یابد.

بنا بر این گزارش، با توجه به ممنوعیت به‌کارگیری و نگهداری دستگاه‌های ماینر در مراکز فاقد مجوز دارندگان این دستگاه‌های می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۹ نسبت به تعیین تکلیف دستگاه‌های خود به‌یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

روش اول: دریافت جوازتأسیس برای فعالیت استخراج رمزارز در سامانه بهین‌یاب و استفاده از دستگاه‌ها در محل‌های مجاز پس از اخذ پروانه بهره‌برداری در داخل کشور و یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

روش دوم: امکان واگذاری دستگاه‌ها به ‌افراد دارای مجوز در سامانه و بارگذاری مستندات مربوط در سامانه

روش سوم: صادرات دستگاه‌ها به خارج از کشور و بارگذاری اسناد و مستندات مربوط در سامانه
کد مطلب: 63599
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تولید و استخراج در تاریکی و نهان ، تولید و فروش کالایی که قابل ردگیری نیست! چگونه می توان مالیاتش را محاسبه کرد؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام