۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲

سرقت اطلاعات از رایانه شخصی با تبدیل RAM به کارت Wi-Fi

ایتنا - محققان با تبدیل RAM به کارت Wi-Fi، تکنیک جدید نفوذ داده‌ها را کشف می‌کنند.
سرقت اطلاعات از رایانه شخصی با تبدیل RAM به کارت Wi-Fi

طبق گفته محققان دانشگاه بن گوریون از Negev، روش جدید AIR-FI می‌تواند یک کارت RAM را به یک فرستنده بی‌سیم تبدیل کند تا داده‌های حساس را از داخل یک کامپیوتر فاقد شبکه، انتقال دهد. 

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، Mordechai Guri، رئیس تحقیق و توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقات امنیت سایبری دانشگاه، این روش جدید را کشف کرد، در AIR-FI، یک سیستم جابجایی هوا به شخص ثالث اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از هر سیستمی که به شبکه متصل نیست سرقت کند. این امر با تولید سیگنال Wi-Fi با استفاده از گذرگاه‌های حافظه DDR و SDRAM در محدوده 2.4 گیگاهرتز حاصل می‌شود. این حمله شامل استفاده از هیچ سخت افزار خاصی نیست.

گوری گفت: "ما نشان می‌دهیم كه دستگاه‌های دارای Wi-Fi در نزدیكی (به عنوان مثال تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها، دستگاه‌های اینترنت اشیا) می‌توانند این سیگنال‌ها را رهگیری كرده، رمزگشایی كرده و از طریق اینترنت برای مهاجم ارسال كنند.

برای استخراج سیگنال‌ها، محققان از اطلاعات لایه فیزیکی مورد استفاده تراشه‌های Wi-Fi استفاده کردند. آنها فرستنده و گیرنده را پیاده سازی و کانال را برای پهنای باند و فاصله ارزیابی کردند و مجموعه‌ای از اقدامات متقابل را شناسایی کردند. این تیم خاطرنشان کرد که می‌توان اطلاعات موجود در رایانه‌های موجود در هوا را به گیرنده‌های Wi-Fi نزدیک از فاصله 7 متری رساند.

گوری در این گزارش توضیح داد که به خطر انداختن سیستم‌های جاذب هوا کار آسانی نیست و حتی هکرهای خبره نیز نمی‌توانند آن را به راحتی بیرون بیاورند. اگر سیستم مورد نظر با استفاده از نرم‌افزار مناسب از طریق درایوهای USB آلوده یا مهندسی اجتماعی به خطر بیفتد، این اقدامات ممکن است.

محققان تکنیک‌هایی مانند AIR-FI کانال‌های انفجار داده را تحت پوشش قرار داده‌اند زیرا این موارد شامل نفوذ به کامپیوتر نیستند بلکه از راه‌های غیرمنتظره داده‌ها را می‌دزدند. اگرچه این موارد برای کاربران خطرناک نیستند، اما این یک تهدید مداوم برای مدیران شبکه در هوا پنهان است.
کد مطلب: 63586
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام