کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیاتک جایگاه بزرگ‌ترین پردازنده ساز جهان را از رقبا ربود

سايت خبری ايتنا , 11 دی 1399 ساعت 8:06

ایتنا- آمار جدید مرتبط با فروش‌تراشه‌های همراه‌های هوشمند در سراسر جهان حاکی از آن است که کمپانی مدیاتک با سبقت از کوالکام به بزرگ‌ترین‌تراشه ساز جهان تبدیل شده است.


آمار جدید مرتبط با فروش‌تراشه‌های همراه‌های هوشمند در سراسر جهان حاکی از آن است که کمپانی مدیاتک با سبقت از کوالکام به بزرگ‌ترین‌تراشه ساز جهان تبدیل شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های به دست آمده از مرکز تحقیقاتی Counterpoint حاکی از آن است که کمپانی مدیاتک با پشت سر گذاشتن کوالکام به لحاظ سهم بازار به بزرگ‌ترین فروشنده پردازنده تلفن همراه تبدیل شد.
 
اگرچه کمپانی کوالکام در حال حاضر بزرگ‌ترین تامین کننده‌تراشه‌های سازگار با فناوری 5G است اما گزارش‌های Counterpoint خبر از آن دارند که در نیمه سوم سال 2020 بیش از 100 میلیون همراه هوشمند مجهز به‌تراشه کوالکام در سراسر جهان فروخته شده است. این میزان 5 درصد بیشتر از آمار اعلام شده در بازه زمانی مشابه در سال 2019 است.
 

 
 
علاوه بر این در گزارش یاد شده آمده است که میزان در آمد این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2020 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2019 حدود 50 درصد افزایش داشته و به رقم 97275 میلیون دلار تایوان رسیده است. این کمپانی تایوانی در کنفرانس خبری خود موفقیت یاد شده را حاصل افزایش سهمش از بازار دانست.
 
علاوه بر این شاید بتوان موفقیت عظیم مدیاتک در به دست آوردن بازار‌تراشه‌های 100 الی 250 دلاری را نیز علتی دیگر بر این موفقیت دانست. همچنین رشد استفاده از همراه‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های این کمپانی در بازار کشورهایی نظیر هندوستان، چین و آمریکای لاتین مزید بر علت بوده است. تمامی این عوامل باعث شد که مدیاتک با در اختیار داشتن 31 درصد از سهم بازار پردازنده‌ها به بزرگ‌ترین‌تراشه ساز فعلی تبدیل شود.
 
علاوه بر این اگرچه شاید دلیل اصلی موفقیت مدیاتک را بتوان موفقیت عظیم این کمپانی در بازار کشورهایی به غیر از آمریکا دانست اما به نظر می رسد که این کمپانی در تلاش است تا بازار این کشور را نیز به دست بگیرد. برای مثال در نسخه T-Mobile همراه هوشمند ال جی ولوت از‌تراشه Dimensity 1000 مدیاتک استفاده شد. به همین دلیل برخی گمان کردند که این‌تراشه توانایی تحت تاثیر قرار دادن اسنپ دراگون 765 مورد استفاده در مدل‌های عرضه شده توسط اپراتورهای دیگر را دارد.
 


کد مطلب: 63563

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63563/مدیاتک-جایگاه-بزرگ-ترین-پردازنده-ساز-جهان-رقبا-ربود

ايتنا
  https://www.itna.ir