۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴

اندر احوالات غول‌های تکنولوژی دنیا پس از پایان پاندمی

ایتنا - برخی از شرکت‌ها وعده داده‌اند دورکاری کارمندانشان حتی پس از پایان همه گیری ویروس کرونا ادامه پیدا خواهد کرد اما سایرین رویکرد هیبریدی را در پیش گرفته اند که تحت آن کارمندان بخشی از تایم کاری را در دفتر و بخش دیگری را به صورت دورکاری سپری خواهند کرد.
اندر احوالات غول‌های تکنولوژی دنیا پس از پایان پاندمی

تغییراتی که مدل کار کردن کارمندان شرکت‌ها پس از شیوع ویروس کرونا پیدا کرد، در دنیای پساکرونایی باعث انعطاف پذیری بیشتر در این زمینه خواهد شد اما شرکت‌های مختلف رویکردهای متفاوتی را برای نحوه فعالیت کارکنانشان در پیش می گیرند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که برخی از شرکت‌ها وعده داده‌اند دورکاری کارمندانشان حتی پس از پایان همه گیری ویروس کرونا ادامه پیدا خواهد کرد اما سایرین رویکرد هیبریدی را در پیش گرفته اند که تحت آن کارمندان بخشی از تایم کاری را در دفتر و بخش دیگری را به صورت دورکاری سپری خواهند کرد.

شبکه سی ان ان در گزارشی به بررسی وضعیت فعالیت کارمندان برخی از شرکت‌های بزرگ در دوران پساکرونا پرداخته است:

گوگل
کارمندان گوگل تا سپتامبر به سرکار برنمی‌گردند و هنگامی که بازگردند، ممکن است فعالیتشان از دوشنبه تا جمعه نباشد. این غول فناوری هفته کاری انعطاف پذیر را آزمایش می کند که طبق آن، کارمندان حداقل سه روز در هفته برای روزهای همکاری در محل کارشان حاضر می‌شوند. این شرکت همچنین در فضاهای دفتری خود تغییراتی می‌دهد تا شامل فضاهای همکاری اختصاصی و فضای بیرونی برای دیدارهای تیمی باشد.

شرکت ردیت
‌این شرکت رسانه اجتماعی مستقر در سانفرانسیسکو در اکتبر اعلام کرد به بیشتر کارمندانشان اجازه خواهد کرد در هر جایی که مایل هستند در دفتر، در منزل یا ترکیبی از هر دو کار کنند. این شرکت اعلام کرده اگر کارمندانش تصمیم بگیرند به منطقه دیگری بروند، حقوقشان کاهش داده نخواهد شد.

مایکروسافت
مایکروسافت در اکتبر اعلام کرد کار از خانه برای نصف تایم کاری را برای اکثر وظایف شغلی در این شرکت یک استاندارد می‌بیند و برنامه کاری انعطاف پذیری را پیش بینی می‌کند. این شرکت در یک پست وبلاگ اعلام کرد هدف ما در آینده نشان دادن انعطاف تا حد ممکن در حمایت از سبک کار کردن کارمندان و در عین حال متوازن کردن نیازهای کاری و تضمین حفظ فرهنگ این شرکت است.

توییتر
شرکت توییتر اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کرد به برخی از کارمندان توییتر که مایل هستند به طور دائم از خانه کار کنند، چنین امکانی داده می‌شود.

دراپ باکس
شرکت دراپ باکس در اکتبر اعلام کرد نخستین شرکت مجازی می‌شود. این به معنای آن است که تقریبا همه ۳۰۰۰ کارمند این شرکت اکثر اوقات به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد و برای کار تیمی و همکاری جمعی بیشتر به محل کار می‌روند. این شرکت برای تسهیل چنین تغییری سرگرم صورت دادن تغییرات در دفاترش از جمله حذف میزهای کاری شخصی است.

کوین بیس
شرکت صرافی ارز دیجیتالی کوین بیس اعلام کرده که در وهله نخست از دورکاری کارمندانش استقبال می کند. برایان آرمسترانگ، یکی از موسسان و مدیرعامل این شرکت در اوایل ماه مه به کارمندان اعلام کرد اکثر کارمندانی که ترجیح می‌دهند دورکاری داشته باشند می توانند به این شکل فعالیت کنند و به کارمندانی که همچنان مایل به حضور در محل کار هستند هم چنین امکانی داده می شود. وی گفته بود برای بسیاری از کارمندان شکل فعالیت، ترکیبی از هر دو حالت خواهد بود اما برای این که کارمندان ما در وهله نخست دورکار باشند، مستلزم تغییر فکری و رفتاری است.

یونیلیور
شرکت یونیلیور چهار روز کار در هفته با حقوق کامل برای کارمندانش در نیوزیلند را امتحان می کند. این آزمایش از دسامبر سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. این شرکت اعلام کرده که بررسی می کند آیا این آزمایش می تواند به معنای تغییرات گسترده برای نیروی کار باشد یا خیر.

شرکت خرده فروشی REI
شرکت REI اوایل امسال اعلام کرد که به دورکاری متمایل است و بعدا مقر جدیدی که در بل ویوی واشنگتن ساخته بود را به فروش رساند. این شرکت به جای این که یک دفتر مرکزی بزرگ داشته باشد، تصمیم دارد چندین مکان ماهواره ای متعدد در سراسر منطقه داشته باشد تا برای کارمندانش انعطاف پذیری بیشتری در زمینه محل زندگی و کار فراهم کند.

شرکت بیمه نشن واید
شرکت بیمه نیشن واید در آوریل اعلام کرد که به طور دائمی از مدل فعالیت هیبریدی تبعیت خواهد کرد و کارمندان در چهل دفتر اصلی این شرکت در دفاتر کار می کنند و در مناطق دیگری از خانه کار خواهند کرد.
کد مطلب: 63558
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام