۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵
پیشنهاد وزارت امنیت ملی آمریکا به صاحبان کسب و کارها:

دولت آمریکا از کسب‌وکارهای این کشور خواست از فناوری‌های چینی دوری کنند

ایتنا- وزارت امنیت ملی آمریکا به تازگی در گزارشی از صاحبان کسب و کارهای این کشور خواست که از تجهیزات و فناوری‌های چینی استفاده نکنند.
دولت آمریکا از کسب‌وکارهای این کشور خواست از فناوری‌های چینی دوری کنند
وزارت امنیت ملی آمریکا به تازگی در گزارشی از صاحبان کسب و کارهای این کشور خواست که از تجهیزات و فناوری‌های چینی استفاده نکنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، وزارت امنیت ملی آمریکا به تازگی در قالب گزارشی به کمپانی‌های آمریکایی اعلام کرده است که از استفاده از «سرویس‌های داده و تجهیزات» ارائه شده توسط کمپانی‌های چینی خودداری کنند.
 
این گزارش 15 صفحه ای اظهار کرده است که کسب و کارها با استفاده از فناوری‌های چینی خود و مشریانشان را در معرض خطر تشدید شده ای قرار می‌دهند. این خطرها شامل به اشتراک گذاشتن جریان داده‌ها به سرورها و شرکت‌ها و همچنین استفاده از دستگاه‌های ایجاد شده توسط شرکت‌های دارای رابطه مالکیت با چین است.
 
به طور گسترده این گزارش دو ایراد عمده ای را كه مقامات آمریكایی در مورد استفاده شرکت‌های آمریکایی از فناوری‌های چینی مطرح كرده اند را تكرار می‌كند. اولاً اینکه رژیم جدید قانونی این کشور می‌تواند به مردم دستور دهد تا اطلاعات محرمانه را به مقامات افشا کنند. ثانیاً  نمی‌توان شرکت‌های چینی را که از پشتیبانی مالی و فنی دولت بهره مند می‌شوند، بی‌طرف دانست. مقامات این کشور می‌توانند بی‌سر و صدا دستور بدهند که در سرویس‌های این کشور نقص‌های امنیتی ویژه ای ایجاد‌شود که کنترل آنها بر افراد را اسان تر می‌کند.
 
 
 
در این گزارش آمده است که: سرقت مالکیت معنوی برای تقویت دانش فنی و توانایی‌های ارتش آزادی بخش مردم ضروری بوده است. همچنین این گزارش مدعی شده است که چین از این دانش و نیز فناوری‌های رو به رشد خود برای ردیابی گروه مخالفان خود بهره می‌جوید.
 
به منظور روشن تر شدن این ادعاها در این گزارش مثالی از پایگاه داده ساخت هواوی در گینه نو آمده است که در پایان توسط مرکز Data Center Dynamics به عنوان مرکزی خوانده شد که با خطاهای فاحشی که این تجهیزات را برای امور جاسوسی آماده می‌کردند، شناسایی شد.
 
گزارش‌های به دست آمده حاکی از این است که این اقدام جدید دولت آمریکا قدم دیگری در جهت شناخت چین به عنوان پایگاه تهدید کننده دموکراسی این کشور است. در همین راستا کریستفر ری از اف.بی.آی در این رابطه اعلام کرد که نزدیک به نیمی از پرونده‌های ضد جاسوسی اش مرتبط با چین است. با این حال چیزی که هنوز روشن نیست این است که آیا واقعا مقامات امریکا به اندازه ای که تظاهر می‌کنند به دموکراسی شهروندانشان اهمیت می‌دهند؟
کد مطلب: 63555
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
افول امریکا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام