۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰

تمهیدات جدید غول‌های فناوری جهان در برابر حملات سایبری

ایتنا - تعدادی از شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری در ایالات متحده یک نیروی ویژه برای مقابله با روند رو به رشد عرضه باج افزارها در آمریکا ایجاد کرده‌اند.
تمهیدات جدید غول‌های فناوری جهان در برابر حملات سایبری


این شرکت‌های فناوری امیدوارند تا چارچوبی استاندارد برای پاسخگویی و واکنش در برابر حملات فزاینده باج افزاری ایجاد کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، در سال‌های اخیر حملات باج افزاری مشکلات زیادی برای نهادهای دولتی و خصوصی در آمریکا ایجاد کرده‌اند و باج افزار نویسان با قفل کردن فایل‌های مهم و طرح درخواست دریافت پول در ازای رمزگشایی از فایل‌ها خسارت زیادی وارد کرده‌اند. ده‌ها بیمارستان، مدرسه، مؤسسه دولتی و خصوصی در ایالات متحده از این حملات زیان دیده‌اند و برای مقابله با این مشکل مایکروسافت، مک آفی و ۱۷ شرکت نرم افزاری و فناوری دیگر و نیز مؤسسات امنیتی و سازمان‌های غیرانتفاعی با یکدیگر متحد شده و یک نیروی ویژه مقابله با باج افزار تشکیل داده‌اند.

معمولاً گروه‌ها و مؤسسات امنیتی متفاوت برای مقابله با باج افزارها توصیه‌های متفاوت و متنوعی ارائه داده و این امر موجب سردرگمی می‌شود. ابداع استانداردی واحد برای واکنش به این حملات می‌تواند این مشکل را نیز کاهش دهد.

گروه یادشده واکنش‌های فعلی به باج افزارها را بررسی و ارزیابی می‌کند و مشکلات آنها را می‌یابد و در نهایت یک نقشه راه برای تصمیم‌گیری دقیق در این زمینه ارائه می‌دهد. قرار است جزئیات بیشتر در مورد وظایف و برنامه‌های این گروه تازه تأسیس ظرف یک ماه آینده ارائه شود. فعالیت اجرایی این گروه از بهار آغاز می‌شود.
کد مطلب: 63523
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام