کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در آیفون متوقف کنیم؟

سايت خبری ايتنا , 17 دی 1399 ساعت 6:15

ایتنا- دسترسی به موقعیت مکانی نرم‌افزارهای سوم شخص ممکن است حریم خصوصی کاربران را تهدید کند و به همین خاطر در ادامه آموزش قطع این دسترسی در سیستم عامل iOS ارائه شده است.


دسترسی به موقعیت مکانی نرم افزارهای سوم شخص ممکن است حریم خصوصی کاربران را تهدید کند و به همین خاطر در ادامه آموزش قطع این دسترسی در سیستم عامل iOS ارائه شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از idownloadblog، روشن بودن از سرویس موقعیت مکانی در تلفن‌های همراه مجهز به سیستم عامل  iOSبسیار کاربردی است. برای مثال نرم افزارهایی نظیر نقشه و آب و هوا به موقعیت مکانی شما نیاز دارند اما در این بین برخی اوقات نرم افزارهای سوم شخص هم از این سرویس استفاده می‌کنند. همین امر موجب شده است که نگرانی‌‌ها در رابطه با حفظ حریم خصوصی در کاربران بیش از پیش باشد.
 
اگر شما نیز جزو آن دسته افراد هستید که تمایلی ندارید که موقیت مکانی تان به دست نرم افزارهای سوم شخص بیفتد میتوانید یکی از دو روش اموزش داده شده را در پیش بگیرید.
 
توقف کامل به اشتراک گذاری موقعیت مکانی
اگر شما از نرم افزارهایی که به موقعیت مکانی نیاز دارند استفاده نمی کنید می‌توانید به راحتی سرویس موقعیت مکانی را به صورت کلی از بخش تنظیمات خود خاموش کنید.
 

  1. تنظیمات (Settings) را باز کرده و روی حریم خصوصی (Privacy) کلیک کنید.
    گزینه سرویس‌های موقعیت مکانی (Location Services) را انتخاب کنید.
    کلید موقعیت مکانی در سمت بالا را غیر فعال کرده و این عمل را با ضربه زدن روی گزینه خاموش کنید (Turn Off) تایید کنید.
 
 
توقف به اشتراک گذاری موقعیت مکانی با برخی نرم افزار‌ها و سرویس‌ها
 همانطور که گفته شد ، برنامه‌هایی وجود دارند که بدون دانستن مکان شما به درستی کار نمی کنند. اگر برنامه مورد نظر موقعیت مکانی شما را نداشته باشد نمی توانید آب و هوای محلی خود را دریافت کنید، تاکسی اینترنتی سفارش دهید یا غذا تحویل بگیرید. در این موارد، می‌توانید سرویس‌های موقعیت مکانی را فعال بگذارید و به سادگی برنامه‌هایی را که مجاز به استفاده از آن هستند تنظیم کنید.
 
علاوه بر این برنامه‌های دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهند موقعیت مکانی شما را داشته باشند اما برای درست کار کردن این نرم افزار‌ها به این سرویس نیازی نیست. این برنامه‌‌ها ممکن است نرم افزارهایی مانند اسکنر بارکد، کتاب‌های رنگ آمیزی و خدمات موسیقی باشند.
 
به تنظیمات(Settings) و بعد حریم خصوصی (Privacy) و سپس خدمات موقعیت مکانی (Location Services) بروید. فهرستی از برنامه‌های نصب شده را مشاهده می‌کنید که مکان شما را درخواست کرده اند. یکی از نرم افزار‌ها را انتخاب کرده و از بین گزینه‌های هرگز (Never)، دفعه بعد بپرس (Ask Next Time) یا هنگام استفاده از این نرم افزار (While Using the App) یکی را انتخاب کنید.


کد مطلب: 63514

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63514/آموزش-چگونه-اشتراک-گذاری-موقعیت-مکانی-آیفون-متوقف-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir