۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۲

پرواز‌های بوئینگ 737 مکس از سر گرفته شدند

ایتنا- بالاخره پس از گذشت 18 ماه از تاریخ زمین گیری بوئینگ 737 مکس و انجام تست‌های فراوان، این هواپیمای دردسر ساز به آسمان بازخواهد گشت.
پرواز‌های بوئینگ 737 مکس از سر گرفته شدند
بالاخره پس از گذشت 18 ماه از تاریخ زمین گیری بوئینگ 737 مکس و انجام تست‌های فراوان، این هواپیمای دردسر ساز به آسمان بازخواهد گشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ایرلاین آمریکا اولین سازمانی است که پرواز بوئیگ 737 مکس را پس از یک سال دوباره از سر گرفته است. گزارش‌های CNBC حاکی از آن است که این هواپیما با پرواز شماره 718 از میامی به نیویورک دوباره به حالت فعال در خواهد آمد. همان طور که به خاطر دارید، دو حادثه هوایی بزرگ برای بوئینگ 737 مکس موجب شد که فعالیت تجاری این هواپیما از مارس 2019 لغو شود.
 
 
 
بوئینگ 737 Max نسخه جدید از بوئینگ 737 بود که پایه اصلی پروازهای کوتاه و متوسط در سراسر کره زمین است. این غول هوافضا برای رقابت بهتر با ایرباس A320 میبایست تجهیزات خود را به روز می‌کرد و همین امر منجر به ساخت بوئینگ 737 مکس بر پایه نسخه اصلی اش شد.
 
 بوئینگ در این رابطه اعلام کرد که زمان سازگاری با این هواپیما بسیار کم است و به همین دلیل برای آن دسته ایرلاین‌هایی که به دنبال کاهش زمان تمرین خلبانهایشان ستند، بسیار مناسب است. اما موتورهای جدیدتر و بزرگتر این هواپیما در معرض خطر ایجاد یک واماندگی هوایی متوسط بودند که بوئینگ هیچ گاه به آن اشاره نکرده بود.
 
 در عوض بوئینگ برای رفع این مشکل یک سیستم نرم افزاری به نام MCAS ایجاد کرد که برای جلوگیری از ایجاد این واماندگی به طور خودکار شروع به کار می‌کند. با این حال از کار افتادن این سیستم منجر به دو سانحه مرگبار شد: پرواز 610 از ایرلاین Lion Air و پرواز شماره 302 هواپیمایی اتیوپی.
 
جالب است بدانید که تحقیقات بعدی نشان داد که کارکنان کمپانی بوئینگ نگرانی‌های زیادی را در مورد طراحی و کارکرد سیستم ابراز کرده اند. علاوه بر این اداره هوانوردی فدرال نیز اعلام کرد که هنگام تأیید ایمن بودن هواپیما در نظارت خود کوتاهی کرده است.
 
هواپیمای 737 مکس پس از این دو حادثه زمین گیر شد و بوئینگ 18 ماه بعد از آن را برای رفع مشکلات یاد شده صرف کرد. این فرآیند باعث شد که در این سیستم مشکلات جدیدی کشف شود که برای رفع آن‌ها به زمان بیشتری نیاز بود و بازگشت این هواپیما به آسمان همچنان به تعویق افتاد.
 
در نهایت اداره هوانوردی فدرال این هواپیما را دوباره در ماه نوامبر تایید كرد و ایرلاین آمریکا در ابتدای ماه دسامبر نیز پرواز آزمایشی این هواپیما را در حضور اصحاب رسانه از سر گرفت.علاوه بر این ایرلاین یاد شده اعلام کرد که آن دسته از مسافرانی که نمی خواهند با این هواپیما پرواز کنن می‌توانند پرواز خود را به هر زمان دیگر که مایل هستند موکول کنند.
 
کد مطلب: 63511
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام