۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱

دریافت سیگنال‌های عجیب از یک سیستم ستاره‌ای نزدیک به زمین توسط دانشمندان

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که ستاره شناسان به تازگی از سیگنال‌های عجیبی را از سیستم ستاره ای نزدیک به کره زمین دریافت کرده‌اند که توضیح صد در صدی برای آنها وجود ندارد.
دریافت سیگنال‌های عجیب از یک سیستم ستاره‌ای نزدیک به زمین توسط دانشمندان

گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که ستاره شناسان به تازگی از سیگنال‌های عجیبی را از سیستم ستاره‌ای نزدیک به کره زمین دریافت کرده‌اند که توضیح صد در صدی برای آنها وجود ندارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ستاره شناسان به تازگی راز و رمزهای جدیدی را در نزدیکی سیاره زمین کشف کرده اند. گزارش‌های به دست آمده خبر از آن دارد که ستاره شناسان پروژه Breakthrough Listen با استفاده از تلسکوپ پارکز در استرالیا سیگنال رادیویی عجیبی را از سیستم ستاره ای Proxima Centauri که به سیاره زمین نزدیک است، دریافت کرده اند.
 
این سیگنال پهنای باند بسیار باریک 982 مگاهرتز را تقلید ‌می‌کند که توسط فضاپیماهای انسانی مورد استفاده قرار نمی گیرد و ساتع شدن آن از فرایند‌های طبیعی نیز غیرممکن است. علاوه بر این فرکانس یاد شده دقیقا مشابه با فرنکانس‌های ساتع شده از یک سیاره بالا ‌می‌رود.

 
 
 
با این حال این سیگنال را نمی توان به عنوان نشانه ای از فرازمینی‌ها تلقی کرد زیرا اگر چه Proxima Centauri دارای یک سیاره قابل سکونت است اما این سیگنال‌ها از زمان تشخیص اولیه شان از آوریل تا مه 2019 هنوز به طور مجدد دریافت نشده‌اند. گزارش‌های پروژه Breakthrough Listen حاکی از آن است که محققان همچنان به دقت در حال بررسی این سیگنال هستند و معمولا برای این سیگنال ها هیچ توضیحی وجود ندارد.
 
با این حال بسیار بعید است که تمدنی با تجهیزات رادیویی برای ارسال این سیگنال‌ها در نزدیکی سیاره زمین وجود داشته باشد که تا به امروز شناسایی نشده باقی مانده باشند. همچنین تمدن روز زمین هم اکنون توانایی آن را دارد که سیگنال‌های سیاره ای که تا 4.2 میلیون سال نوری از آن فاصله دارند را نیز دریافت کند اما تا کنون هیچ نشانه قطعی از وجود فرازمینی‌ها در این مسافت دریافت نکرده است.
 
محتمل ترین حدس و گمانی که در این زمینه ‌می‌توان زد وجود منبع ناشناسی از دخالت زمینی یا پدیده طبیعی جدید و تازه ای است که نیاز به بررسی‌های بیشتر را در این زمینه ضروری ‌می‌کند.
 
کد مطلب: 63510
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام