۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰

تأثیر ویروس کرونا بر قدرت باروری مردان

ایتنا - درد بیضه در کنار سایر علائم، می‌تواند نشانه ورود ویروس کووید-۱۹ به بیضه باشد و اگر مردان در حال حاضر یا در آینده به فکر باروری هستند، باید سطح تستسترون خود را از طریق آزمایش خون ارزیابی کنند و پارامترهای اسپرم را نیز مورد آزمایش قرار دهند.
تأثیر ویروس کرونا بر قدرت باروری مردان
مطالعه‌ای جدید که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر انجام شده، نشان می‌دهد که کووید-۱۹ می‌تواند تأثیراتی احتمالی بر باروری مردان و بیماری‌های مقاربتی داشته باشد.

به گزارش ایتنا و به نقل از نیویورک‌پست، در این مطالعه، محققان بافت کالبدشکافی‌شده شش مرد را که بر اثر عفونت کووید-۱۹ جان باخته بودند، بررسی کردند و دریافتند که ویروس هنوز در بیضه‌های آنها وجود دارد. آنها همچنین ویروس کووید-۱۹ را در بیضه‌های یک مرد بیمار ۲۸ ساله که به کرونا مبتلا شده بود و بدون نشان دادن علائم بهبود یافت نیز پیدا کردند.

دکتر رانجیت راماسامی (دانشیار و مدیر بخش اورولوژی تولیدمثل در دانشگاه میلر) می‌گوید: «ما وجود ویروس را در مردی که برای ناباروری تحت کالبدشکافی بیضه بود، اما سابقه کووید-۱۹ را نیز داشت، شناسایی کردیم». وی می‌افزاید: «بنابراین، نتیجه آزمایش بیمار منفی بود و پس از ابتلا به کووید-۱۹ هم از خودش علائمی نشان نمی‌داد و با این وجود، همچنان ویروس در داخل بیضه‌های او وجود داشت. این یافته بسیار بدیع و قابل‌توجه است و مطمئناً باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت بگیرد».

 


در ادامه این تحقیق، این پرسش مطرح شد که چه مقدار از این ویروس باید در بیضه‌ها وجود داشته باشد تا در اسپرم قابل‌شناسایی باشد و اینکه آیا از طریق رابطه جنسی قابل‌انتقال است یا نه؟ دکتر راماسامی اظهار می‌کند: «من کاملاً مطمئن هستم، دقیقاً مانند اوریون، باروری حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردان در آینده، به نوعی تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار خواهد گرفت».

گفتنی است اگرچه برای درک کامل چگونگی پاسخ بافت بیضه به کووید-۱۹ باید تحقیقات بیشتری انجام شود، اما این مطالعه، گامی رو به جلو در جهت درک بهتر این ویروس است. دکتر راماسامی توصیه می‌کند که مردان در هر سنی که به کووید-۱۹ مبتلا شده و از درد بیضه رنج می‌برند، باید به متخصص ارولوژی مراجعه کنند.
کد مطلب: 63501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام