کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان ترجمه همزمان مکالمه‌ها با آمازون اکو

سايت خبری ايتنا , 5 دی 1399 ساعت 11:28

ایتنا- الکسا به عنوان دستیار هوشمند آمازون از امروز می تواند مکالمات دو شخصی که با یکدیگر به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند را ترجمه کند.


الکسا به عنوان دستیار هوشمند آمازون از امروز می تواند مکالمات دو شخصی که با یکدیگر به زبان های مختلف صحبت می کنند را ترجمه کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، قابلیت ترجمه همزمان الکسا که ترجمه زنده یا Live Translation نام دارد، در حال حاضر روی اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو برای کاربران آمریکایی فعال شده است و می تواند مکالمات میان زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی را ترجمه کند.
 
برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است از الکسا بخواهید که به عنوان یک مترجم برای زبان شخصی که با او می‌خواهید صحبت کنید عمل کند. به این ترتیب الکسا در زمان مکالمه می تواند به صورت خودکار فردی که سخن می‌گوید را شناسایی کرده و در صورت نیاز مکالمه‌های او را ترجمه کند.
 

 
 
اگر شما از دستگاه‌های Echo Show استفاده می‌کنید، علاوه بر شنیدن نسخه صوتی ترجمه می توانید ترجمه بصری آن را نیز مشاهده کنید. علاوه بر این زمانی که مکالمه به پایان می‌رسد نیز میتوانید با دستور « Alexa, stop » از الکسا بخواهید که ترجمه را به اتمام برساند.
 
از آنجایی که این قابلیت در حال حاضر به دستگاه‌های آمازون اکو موجود در بازار آمریکا محدود است ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا باقی دستگاه‌ها نیز بتوانند آن را دریافت کنند.
 
علاوه بر این آمازون تنها کمپانی ارائه دهنده قابلیت مترجم همزمان روی دستیار هوشمند نیست و کمپانی گوگل نیز در سال 2019 این قابلیت را برای صفحه نمایش ها و بلندگوهای خود عرضه کرده است.
 


کد مطلب: 63472

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63472/امکان-ترجمه-همزمان-مکالمه-ها-آمازون-اکو

ايتنا
  https://www.itna.ir