۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵

روف گاردن شرکت ساختمانی معماری بتیس

روف گاردن یا همان باغ سبز بر بالای پشت بام علاوه بر فضای زیبا و جذابی که برای ساکنین ساختمان مسکونی یا تجاری ایجاد می­کند، بدلیل استفاده از گیاهان و گل­های طبیعی باعث تعدیل دمای ساختمان می­شود. روف گاردن ها فرصت تفریح، سرگرمی و اوقات فراغت برای خانواده­ها و ساکنین را بوجود می­آورند.
روف گاردن  شرکت ساختمانی معماری بتیس
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی، نیاز انسان­ها به فضای سبز و طبیعت بیش از پیش احساس می­شود. انسان به ذات عاشق طبیعت است و نمی­توان بین او و طبیعت فاصله انداخت. فضای خالی و بی ­استفاده پشت بام بهترین مکان برای رفع این نیاز در زندگی انسان در برج­های چند طبقه و ساختمانی است. روف گاردن یا همان باغ سبز بر بالای پشت بام علاوه بر فضای زیبا و جذابی که برای ساکنین ساختمان مسکونی یا تجاری ایجاد می­کند، بدلیل استفاده از گیاهان و گل­های طبیعی باعث تعدیل دمای ساختمان می­شود. روف گاردن ها فرصت تفریح، سرگرمی و اوقات فراغت برای خانواده­ها و ساکنین را بوجود می­آورند.
 
قطعا برای ایجاد روف گاردن طرح­ها و ایده­های مختلفی وجود دارد. قرار گرفتن آلاچیق، آب نما، گذاشتن چمن برای کف یا دیوار­ها  و... نمونه­هایی از طرح­های روف گاردن هستند. رعایت نکات اصولی و زیربنایی قبل از هر اقدامی مهم است تا از خسارت­های احتمالی در آینده جلوگیری کند. شرکت ساختمانی بتیس با بیش از ۲۰ سال تجربه با دیدگاه معماری ایرانی و تیم حرفه ای و مجرب آماده همکاری در انواع پروژه­های ساختمانی و ساخت و ساز است. نمونه پروژه­های شرکت ساختمانی بتیس برج لاکچری محسنیان، برج مسکونی یارمحمدی، مجتمع بهستان پنجم و... هستند. برای مشاهده این پروژه­ها و نمونه­های دیگر به سایت شرکت بتیس وارد شوید.

 


4 نکته مهم در طراحی و اجرای روف گاردن
برای اجرای روف گاردن در یک برج  یا ساختمان باید به نکاتی توجه کرد تا نتیجه مطلوب بدست آید. قطعا نادیده گرفتن هر کدام از موارد زیر می¬تواند خسارت¬هایی ایجاد کند. ابتدا باید طرح مورد نظر را ترسیم کرد و سپس زیر ساخت¬ها و مسائل فنی آن را بررسی کرد. تجهیزاتی مانند آلاچیق، باربکیو، سایه¬بان، انواع نورپردازی‌ها و .... مواردی هستند که معمولا مورد پسند ساکنین ساختمان و برج¬های مسکونی قرار می¬گیرند.
•    محوطه‌ی پشت¬بام ابتدا باید آماده شود؛ ساختار سقف باید از طریق افزودن کف یا مهاربند اضافی تقویت شوند تا بتوانند وزن ترکیبی خاک گیاهان و بارندگی را تحمل کنند.
•    در طراحی روف گاردن ابتدا برای خروج آب باران و برف و آب حاصل از آبیاری گیاهان کروم بندی و شیب اجرا می‌شود. پس از آن ایزولاسیون برای ایزوگام کردن پشت بام انجام می‌شود.
•    شبکه‌های آهنی که مقداری از سطح بام ارتفاع دارند باید قرار گیرند. این ارتفاع به دلیل عبور لوله‎‌های آب، برق و گاز و خروج آب حاصل از آبیاری گیاهان در نظر گرفته می‌شود. باکس‌های گل و گیاه به این آهن‌کشی متصل می‌گردند.
•    روی شبکه‌های آهنی باید با ورق پوشانده شوند تا چمن مصنوعی بتواند بر روی آن قرار بگیرد. البته در قسمت-هایی هم از چوب زیرساز و چوب ترمو استفاده می‌شود.


روف گاردن خود را جذاب کنید

 

در طراحی روف گاردن‌ در برج­ها و مجتمع­ها امکانات مختلفی قابل استفاده هستند. برای جلوه دادن به روف گاردن در برج­های لوکس و مدرن می توان از مواردی زیر به عنوان طرح­های جذاب و خاص استفاده کرد.
سیستم مه­پاش در آلاچیق و دیگر قسمت‌‌ها
انواع آب­نما
باکس‌های متفاوت گل و گیاه
چمن‌های طبیعی و مصنوعی
نیمکت‌های چوبی
استخر و جکوزی
انواع نورپردازی
باربکیو
فضای بازی و سرگرمی برای کودکان
ترکیب استفاده از موارد فوق بر جذابیت پشت بام می­افزاید. رعایت اصول طراحی و استفاده از مشاوران حرفه ای در حوزه طراحی و معماری نتیجه دلخواه را برای پروژه روف گاردن برج و ساختمان مسکونی و یا تجاری می­دهد.
 
آیا انواع مختلف گیاهان و گل­ها برای روف گاردن مناسب هستند؟
بطور قطع استفاده از انواع مختلف گیاهان در روف گاردن­ها مناسب نیستند. همانطور که می­دانید هر گیاه ویژگی خاص خود را دارد و باید در شرایط خاص نگهداری شود. فضای روف گاردن بدلیل نوع موقعیت مکانی، در معرض مستقیم نور آفتاب و همچنین گرماو سرما نیازمند گیاهانی با مقاومت بالا  است.
در انتخاب گیاهان برای روف گاردن باید دقت کرد. استفاده از  درختچه‌هایی که به خشکی مقاوم هستند و تحمل نور و گرما دارند و همچنین درختچه­هایی که رطوبت بیشتری در خود نگه می‌دارند گزینه­های خوبی برای تزیین روف گاردن با گیاهان است. بطور مثل کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها  بدلیل توانایی ذخیره کردن آب و رطوبت در برگ‌ها و ساقه‌هایشان به مدت طولانی جزو بهترین پیشنهادها هستند. علاوه بر موارد ذکر شده، اگر بخواهیم به چند نمونه گیاه مناسب برای به کار­گیری در روف گاردن اشاره کنیم، می‌توانیم گل طاووسی، درختچه توری، درختچه فوتونیا، گل کاغذی، مینای دائم، انواع سرخس، پتیوس طلایی و گیاهان چند ساله‌ی علفی را نام برد.
 

آبیاری گیاهان روف گاردن از روش­های آبیاری بارانی و قطره ای انجام می­گردد. برای زیبایی هرچه بیشتر روف گاردن باید تا حد امکان این نوع آبیاری در معرض دید قرار نداشته باشند. البه گاهی اوقات آبیاری توسط نیروی انسانی هم صورت می‌گیرد که برای مجموعه های کوچک این روش قابل اجرا است. پیشنهاد می کنیم هر دو سال یکبار به گیاهان کمپوست و یا کودهایی که دارای ازت، فسفر و پتاسیم هستند اضافه شود. مراقب آفات و بیماری ‌ها نیز باید بود.
علاوه بر نوع گیاه، انتخاب خاک نیز اهمیت بسیاری دارد. خاک به کار برده شده برای رشد گیاهان باید توانایی جذب زیادی داشته باشد. علاوه بر آن سبک باشد. دارای مواد مغذی بوده تا نیاز گیاهان به مواد غذایی را کاملا برطرف کند.
 
شرکت ساختمانی بتیس و پروژه های ساختمانی منطقه دروس
 شرکت ساختمانی بتیس با بیش از 20 سال سابقه در معماری اقلیم‌های متنوع و تلفیق معماری مدرن و ایرانی فعالیت دارد. ساخت ساختمان‌هایی که در کنار حفظ معماری سنتی از ابزار مدرن ‌‌در آن استفاده شده است و هدف آن القای آرامش به مخاطب در کنار حفظ نقش و نگار‌های زیبای ایرانی است. روف گاردن‌های سازه‌های این مجموعه دارای امکانات بسیار مناسبی نظیر باکس‌های گل و گیاه، آب نماهای زیبا، آلاچیق­های مسقف و  مبله، آشپزخانه‌ی فرنیش و بادگیرهای مسقف و ... است.
 
در انواع پروژه­های این شرکت که در مناطق سه گانه شمالی تهران اجرا می­شوند، می­توانید از روف گاردن­های بسیار زیبا و مجهز برای تفریح و گذران وقت استفاده کرده و لذت ببرید.

 


در پایان باید گفت که روف گاردن­ها معمولا در فضاهای شهری و مدرن بیشتر دیده می­شوند. سازندگان در مناطق شهری اعتقاد به استفاده حداکثری از فضای داخلی ساختمان و برج­های مسکونی، تجاری و اداری دارند تا متراژ بیشتری به واحد مسکونی و یا اداری تعلق گیرد. در جوامع شهری امروز طراحی یک فضای سبز آن هم در بالای یک سازه می‌تواند نقش پر رنگی در سلامت روح و روان شهرنشینان داشته ‌باشد.
روف گاردن‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. پشت بام‌های سبز ساختمان‌های مدرن علاوه بر مزایای زیبایی می‌توانند باعث کنترل دما، ارتقا معماری، فواید هیدرولوژیکی، حمایت از تنوع زیستی، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی ، فرصت‌‌های تفریحی و در مقیاس وسیعی دارای مزایای اکولوژیکی نیز باشند.
 
با بتیس همراه باشید.
 
 
کد مطلب: 63468
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام