۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲

آموزش : برای حفظ حریم خصوصی اکانت‌های مرتبط با ایمیل خود را پیدا کنید

ایتنا - حساب‌های پیوندی حساب‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از سرویسی که قبلاً در آن واردشده‌اید، وارد سیستم شوید.
آموزش : برای حفظ حریم خصوصی اکانت‌های مرتبط با ایمیل خود را پیدا کنید

امروزه برخی از ما حساب‌های آنلاین زیادی داریم، درحالی‌که روزانه فقط از برخی از حساب‌ها استفاده می‌کنیم و بیشتر آن‌ها از ذهن ما بیرون می‌روند و حتی ممکن است وب‌سایت‌هایی را که قبلاً مشترک شده بودیم فراموش کرده باشیم، اما کلاه‌برداران آنلاین به دنبال فرصت برای به دست آوردن اطلاعات شخصی ما هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار از طریق حساب‌های  لینک داده‌شده ما است.

به زبان ساده، حساب‌های پیوندی حساب‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از سرویسی که قبلاً در آن واردشده‌اید، وارد سیستم شوید.

در اینجا در مورد چگونگی پیدا کردن همه حساب‌های پیوند داده‌شده به ایمیل شما بحث خواهیم کرد و کسانی را که نمی‌خواهید به آن‌ها پیوند دهید لغو خواهیم کرد. علاوه بر این، ما برخی از نکات اضافی درباره خصوصی ماندن در اینترنت را به اشتراک خواهیم گذاشت.
 

چرا پیدا کردن حساب‌های پیوندی مهم است؟
شناسایی حساب‌های مرتبط با ایمیل برای محافظت از اطلاعات شخصی‌مان ضروری است. در اینجا دلایل اصلی این است که شما چرا باید وقت خود را برای یافتن حساب‌های مرتبط با ایمیل صرف کنید: پاسخ مشخص است: برای افزایش حریم خصوصی‌تان.

ازآنجاکه تعداد نقض داده‌ها روزانه افزایش می‌یابد، انجام هر کاری که می‌توانید برای حفظ حریم شخصی خود انجام دهید قابل‌بحث نیست. این شامل شناسایی حساب‌های مرتبط با ایمیل شما و حذف برخی از آن‌ها در صورت لزوم است.

جلوگیری از صرف هزینه‌های غیرضروری:  سال‌ها پیش برای یک برنامه ویرایش عکس ثبت‌نام کردید و تقریباً بلافاصله استفاده از آن را متوقف کردید. باوجودآن، ماهانه بابت آن سرویس از شما مبلغی کسر می‌شود اگرچه ممکن است درنهایت مقدار این پول زیاد به نظر نرسد. مراقبت از این قبیل اشتراک‌ها باعث می‌شود که شما پول خود را هدر ندهید.
اکنون، نگاهی به آنچه می‌توانید برای افزایش ایمنی خود بردارید، انجام دهیم.
 

چگونه می‌توان همه حساب‌های ایمیل به نام من را پیدا کرد؟
چندین روش مختلف وجود دارد که می‌توانید حساب‌های مرتبط با حساب ایمیل خود را پیدا کنید. 
حساب‌های مرتبط با ایمیل خود را پیدا کنید
روش‌های یافتن حساب‌های مرتبط با ایمیل شما ممکن است بسته به اینکه از کدام بستر ایمیل استفاده می‌کنید متفاوت باشد. در اینجا، ما در مورد Gmail بحث خواهیم کرد.

برای یافتن همه حساب‌های پیوندیافته، کاربران Gmail باید مراحل زیر را انجام دهند:
روی دکمه حساب Google خود در بالا سمت راست کلیک کنید
روی مدیریت حساب Google خود کلیک کنید
در منوی سمت چپ، Security را انتخاب کنید
به پایین به برنامه‌های Google با آدرس حساب بروید و روی مدیریت دسترسی کلیک کنید
برای ویرایش رمز عبور و حساب‌های پیوندی به پایین بروید
در اینجا شما می‌توانید همه وب‌سایت‌هایی را که با حساب Google خود به آن‌ها وارد می‌شوید مشاهده کنید. همچنین فهرستی از برنامه‌های Google را پیدا خواهید کرد که به‌حساب Google شما دسترسی دارند. آن را با دقت مرور کرده و موارد دیگر را حذف کنید.

حساب‌های مرتبط با حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید
با شناسایی حساب‌های پیوند داده‌شده به پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود، می‌توانید هوشمندانه آن‌ها را مدیریت کرده و دسترسی به مواردی را که به‌طور بالقوه برای حریم خصوصی شما مضر هستند لغو کنید. بیایید ببینیم چگونه این کار را در برخی از رسانه‌های اجتماعی انجام دهیم.

 


اگر از Instagram استفاده می‌کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:
روی نماد نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کنید
به تنظیمات بروید    
روی برنامه‌های مجاز در سمت چپ کلیک کنید
برای حذف دسترسی ، روی حذف کلیک کنید
مرورگر خود را بررسی کنید
برای یافتن حساب‌های پیوندی ، همچنین می‌توانید مرورگر خود را ازنظر حساب‌های ذخیره‌شده بررسی کنید. بیایید ببینیم چگونه این کار را در Google Chrome و Firefox انجام دهیم.
 

کاربران Chrome باید مراحل زیر را انجام دهند:
روی سفارشی کردن و کنترل Google Chrome در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید
به تنظیمات بروید
روی Auto-fill کلیک کنید
روی رمزهای عبور کلیک کنید
در این پنجره، می‌توانید تمام رمزهای عبور مرورگر Chrome خود را به یاد بیاورید. این مکانی است که می‌توانید گذرواژه‌هایی را که دیگر نمی‌خواهید در مرورگر خود بمانند حذف کنید.
 

برای شناسایی حساب‌های پیوندی، کاربران Firefox باید:
به گزینه‌ها بروید
روی Privacy & Security کلیک کنید
به قسمت ورود و گذرواژه‌ها بروید
روی Saved Logins کلیک کنید
همانند Chrome ، در اینجا می‌توانید گذرواژه‌هایی را که دیگر نمی‌خواهید در مرورگر Firefox ذخیره شوند ، حذف کنید.
ما به‌شدت توصیه می‌کنیم همه آن‌ها را حذف کنید زیرا نگهداری رمزهای عبور در مرورگر شما ایمن نیست. به‌عنوان یک گزینه دیگر ، استفاده از یک مدیر رمز ورود قابل‌اعتماد را در نظر بگیرید.
 

از طریق ایمیل‌های خود جستجو می‌کنید
روش دیگری برای یافتن همه حساب‌های پیوند داده‌شده وجود دارد، و آن جستجوی ایمیل‌های موجود در صندوق پستی است.
برای سهولت کار، متداول‌ترین کلمات را برای پیدا کردن حساب‌های پیوندی تایپ کنید:
تائید
اشتراک، ابونمان
فعال کنید
تائید
خوش‌آمدی
لغو اشتراک
همچنین می‌توانید نام کاربری خود را در نوار جستجو تایپ کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است این مرحله لیست نتایج بیشتری به شما بدهد و اکثر نتایج مرتبط نخواهند بود.
 

آیا می‌توانید حساب‌های مرتبط با تلفن خود را پیدا کنید؟
خبر بد این است که یافتن حساب‌های مرتبط با شماره تلفن شما آسان نیست، زیرا هیچ پایگاه داده‌ای وجود ندارد که بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.
بیشتر اوقات، می‌دانید که برخی از برنامه‌ها یا وب‌سایت‌ها هنگام دریافت درخواست بازیابی از شماره تلفن شما استفاده می‌کنند. بنابراین، هر زمان که نوعی پیامک تأیید دریافت می‌کنید، مطمئن شوید که از برنامه یا وب سراچه است که واقعاً استفاده می‌کنید.

کارهایی که می‌توانید برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود انجام دهید
پس از یافتن تمام حساب‌های پیوندی، اطمینان حاصل کنید که تمام اقدامات لازم را برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود انجام داده‌اید. برخی از مواردی که باید در نظر گرفت به شرح زیر است:

ثبت‌نام برای یک حساب ایمیل امن و رمزگذاری شده.
یکی از اولین اقداماتی که هنگام محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود باید انجام دهید، انتخاب حساب ایمیل رمزگذاری شده است. با انجام این کار امنیت حساس‌ترین اطلاعات شما افزایش می‌یابد.

تغییر رمزهای عبور
حتماً گذرواژه‌های خود را به‌روز کنید تا از یک مورد در بیش از دو حساب استفاده نکنید. هنگام ایجاد رمز عبور، حتماً حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها را وارد کنید.
اگر می‌خواهید یک‌قدم جلوتر بروید، سرمایه‌گذاری در یک "مدیر رمز عبور" باکیفیت بالا که دارای یک مولد رمز عبور داخلی است را در نظر بگیرید.
استفاده از مدیر رمز عبور:
انتخاب یک مدیر رمز عبور قوی در هنگام محافظت از اطلاعات کاربری مهم است. 
یک تولیدکننده رمز ورود داخلی، قوی‌ترین رمز عبور ممکن را ایجاد می‌کند و از هک شدن کلاه‌برداران جلوگیری می‌کند.
 
 


پیگیری فعالیت شما در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های پربازدید
گرچه به نظر می‌رسد این کار خسته‌کننده و وقت‌گیر است، اما کاری است که باید هرچند وقت یک‌بار انجام دهید تا از دست رفتن اطلاعات خود جلوگیری کنید.
برای مثال ، می‌توانید فعالیت خود را در حساب Google با رفتن به myactivity.google.com بررسی کنید. 
درمجموع ، یافتن همه حساب‌هایی که به ایمیل شما پیوند داده‌شده‌اند مهم‌ترین مسئله محافظت از هویت شما است.

این کار را می‌توانید به روش‌های مختلف انجام دهید - از جستجوی حساب‌های پیوندی در ایمیل یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بررسی مرورگر یا کل صندوق پستی. هر راهی را که می‌خواهید انتخاب کنید (یا ترکیب کنید) ، این روند را جدی بگیرید زیرا از حریم خصوصی شما محافظت و تقویت می‌کند.

پس از اتمام این کار ، اطمینان حاصل کنید که برای افزایش حریم خصوصی خود قدم‌های اضافی برداشته‌اید. این شامل ، تقویت گذرواژه‌های شما و نگهداری آن‌ها در مدیر گذرواژه و استفاده از حساب ایمیل رمزگذاری شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 63453
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام