کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمان تشکیل دادگاه آنتی‌تراست گوگل مشخص شد

29 آذر 1399 ساعت 11:20

ایتنا - قاضی دادرسی پرونده شکایت وزارت دادگستری از گوگل به جرم نقض قوانین ضدانحصار ۲۰۲۳ را تاریخ تشکیل دادگاه اعلام کرد.



قاضی جلسه دادرسی شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل به جرم نقض قوانین آنتی تراست ( ضد انحصار) تاریخ دادگاه را ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی تعیین کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، آمیت مهتا قاضی آمریکایی این تاریخ را در حالی اعلام کرد که هیچ یک از طرفین ( وکیل گوگل و دادستان) به تاریخ اعلامی، اعتراضی نکردند. مهتا اشاره کرد به نظر می‌رسد هر دو طرف معتقدند تحقیقات در مارس ۲۰۲۲ میلادی تکمیل می‌شود و موارد پیش از دادگاه تا اوایل ۲۰۲۳ میلادی بررسی نمی‌شوند.

به نوشته انگجت، این یکی از سه شکایت آنتی تراست علیه گوگل در آمریکا است. وزارت دادگستری و ۱۱ ایالت این کشور در ماه اکتبر از گوگل شکایت کردند. دو شکایت دیگر نیز در هفته گذشته ثبت شدند. یکی از آنها به رهبری ایالت تگزاس است که روی فناوری تبلیغاتی شرکت تمرکز کرده است.

شکایت دیگر نیز از سوی ۳۸ دادستان کل ثبت شده است. این مورد نیز مانند پرونده وزارت دادگستری، گوگل را متهم کند با رفتارهای ضدرقابتی، بر بازار جستجو و تبلیغات آنلاین سلطه ایجاد کرده است.

 این درحالی است که گوگل ادعا می‌کند تغییر طراحی جست‌وجو در گوگل به کسب و کار و مشتریان آمریکا خسارت می‌زند.


کد مطلب: 63451

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63451/زمان-تشکیل-دادگاه-آنتی-تراست-گوگل-مشخص

ايتنا
  https://www.itna.ir