۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۶

فیس‌بوک متهم به سواستفاده از اطلاعات کاربران استرالیایی

ایتنا - یک سازمان قانونگذاری استرالیا فیس‌بوک را به جمع‌آوری اطلاعات کاربران بدون رضایت کاربران  متهم کرد و خواستار جریمه این شرکت فناوری شده است.
فیس‌بوک متهم به سواستفاده از اطلاعات کاربران استرالیایی

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) اعلام کرد خواهان جریمه فیس بوک است زیرا هرچند این شرکت ادعای حفاظت از اطلاعات کاربران را دارد، اما به طور پنهانی با استفاده از داده‌های به دست آمده شرکت‌هایی برای خرید انتخاب کرده است.

البته مبلغ جریمه مذکور هنوز مشخص نیست.

این درحالی است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز شبکه اجتماعی را متهم می‌کند با استفاده از اطلاعات مشتریان به شیوه غیر قانونی سلطه خود بر بازار را حفظ کرده است. علاوه بر آن با تکیه بر اطلاعات کاربران شرکت‌هایی را برای ادغام هدف می‌گیرد مانند اینستاگرام و واتس اپ.

به گزارش ایتنا از مهر، رادی سیمز مدیر این کمیسیون در یک کنفرانس خبری گفت: این شکایت با اقدام کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مربوط است. اما آنها چالش‌های رقابتی را مد نظر دارند و ما چالش‌های مربوط به مشتریان را بررسی می‌کنیم.

همچنین سازمان قانونگذاری در حوزه حفاظت از اطلاعات شکایتی جداگانه علیه فیس بوک تنظیم و این شرکت را متهم می‌کند با اجرای تست شخصیت موسسه کمبریج آنالایتیکا حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است.
کد مطلب: 63443
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام