کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اروپا به رفتارهای انحصارطلبانه غول‌های فناوری پایان می‌دهد؟

26 آذر 1399 ساعت 14:27

ایتنا - در طرح اتحادیه اروپا پیش‌بینی شده که اگر شرکت‌های فناوری آمریکایی رویه خود را تغییر ندهند مجبور به پرداخت ۶ تا ۱۰ دلار از درآمد سالیانه خود به عنوان جریمه خواهند بود.



اتحادیه اروپا و مقامات انگلیسی پیش‌نویس قانونی را تهیه کرده‌اند که به موجب آن شرکت‌های فناوری آمریکایی که رفتارهای انحصارطلبانه داشته باشند، به شدت محدود می‌شوند.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس تفاهم نامه‌ای که روز سه شنبه در این زمینه بین انگلیس و اتحادیه اروپا به امضا رسیده، نظارت بر عملکرد شرکت‌های فناوری و به خصوص شرکت‌های فناوری آمریکایی فعال در قاره اروپا تشدید شده و قوانین نظارتی جدیدی در این زمینه وضع می‌شود تا این شرکت‌ها هم برای حذف محتوای مضر و تشدیدکننده تبعیض‌های نژادی و قومی و سیاسی جدی تر عمل کنند و هم از انحصارطلبی تجاری و تلاش برای به حاشیه راندن رقبای خود بکاهند.

هدف از اجرای این طرح اعمال سختگیری بیشتر بر شرکت‌هایی مانند آمازون، اپل، فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت است. جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی و بی کیفیت از طریق پلتفرم‌های این شرکت‌ها و نیز جلوگیری از نفرت پراکنی نیز در این طرح پیش بینی شده است.

همچنین شرکت‌های فناوری یادشده باید اطلاعات بیشتری در مورد ارائه برخی خدمات خود مانند نمایش آگهی‌های هدفمند به کاربران مختلف ارائه دهند. انگلیس که در حال خروج از اتحادیه اروپاست قصد دارد شرکت‌های فناوری که پلتفرم آنها بستری برای نمایش محتوا در حمایت از تروریسم، خودکشی و سو استفاده از کودکان باشد را میلیون‌ها پوند جریمه کند.

کریستوف شمون مدیر امور سیاست گذاری بین‌المللی بنیاد مرزهای الکترونیکی در این مورد گفته است: اتحادیه اروپا قصد دارد به رهبر قانون گذاری در مورد شرکت‌های فناوری مبدل شود و قدرت نامحدود آنها را محدود کند. سال ۲۰۲۱ سال کنترل جدی مؤسسات فناوری آمریکایی بزرگ خواهد بود.

در طرح اتحادیه اروپا پیش‌بینی شده که اگر شرکت‌های فناوری آمریکایی رویه خود را تغییر ندهند مجبور به پرداخت ۶ تا ۱۰ دلار از درآمد سالیانه خود به عنوان جریمه خواهند بود.


کد مطلب: 63435

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63435/اروپا-رفتارهای-انحصارطلبانه-غول-های-فناوری-پایان-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir