۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۹

آمازون از اولین تاکسی روباتیک خود رونمایی کرد

ایتنا- آمازون به تازگی در همکاری با کمپانی زوکس از اولین تاکسی روباتیک چهار نفره خود برای کار در محیط‌های شهری شلوغ رونمایی کرد.
آمازون از اولین تاکسی روباتیک خود رونمایی کرد
آمازون به تازگی در همکاری با کمپانی زوکس از اولین تاکسی روباتیک چهار نفره خود برای کار در محیط‌های شهری شلوغ رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی آمازون 6 ماه قبل استارتاپ فعال در زمینه خودروهای خودران زوکس را خریداری کرد و امروز این کمپانی از اولین خودروی خودران خود پرده برداشته است. این خودرو که در واقع یک تاکسی روباتیک است به منظور استفاده در محیط‌های شهری شلوغ طراحی شده است.
 
برای مثال طول این خودرو تنها 3.63 متر است و همین امر موحب شده است که در صنعت خودرو سازی به کوچک ترین نمونه‌های تاکسی‌ها تبدیل شود. این خودرو همچنین به صورت چهار دیفرانسیل طراحی شده و رانندگی آن به صورت دو جهته است. به این ترتیب هیچ کدام از طرف‌های این خودرو را نمی توان جلو یا عقب آن نامید.
 
همچنین هیچ فرمان یا نشیمن استانداردی در این تاکسی وجود ندارد. در عوض چهار مسافر در داخل این وسیله نقلیه جمع و جور روبروی هم خواهند نشست و همین امر موجب شده است که این خودرو بیشتر از یک اتوموبیل به معنای متعارف آن به یک واگن ترن شباهت داشته باشد.
 
 
 
البته این تاکسی روباتیک بر خلاف سایر کوچک اش‌می تواند به سرعت 75 مایل بر ساعت برسد. تامین نیروی این خودرو توسط دو باتری تکی انجام می‌شود که با هر بار شارژ‌می توانند تا 16 ساعت نیرو دهی داشته باشند. به این ترتیب‌می توان با شارژ باتری‌ها در پایان روز، از این خودرو در تمام طول روز بعدی استفاده کرد.
 
این وسیله نقلیه همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی منحصر به فردی است که‌می تواند در کنار طراحی غیرمتعارف آن برای کاربران جذاب باشد. از جمله این ویژگی‌ها‌می توان به برخورداری از یک سیستم کیسه هوا با طراحی دو جهته آن اشاره کرد. زوکس به عنوان استارتاپ سازنده این خودرو اعلام کرده است که ایمنی در برابر تصادف هز 4 صندلی برابر با 5 ستاره است.  
 
علاوه بر این دوربین‌ها و رادارهای به کار رفته در این تاکسی روباتیک دید 270 درجه از چهار جهت آن ارائه‌می کنند که همین امر موجب شده است تا تقریبا نقطه کوری برای دید این سیتسم وجود نداشته باشد. زوکس اظهار داشته است که مرحله آزمایشی این تاکسی‌های روباتیک در لاس وگاس، سن فرانسیسکو و فاستر سیتی آغاز شده است. همچنین احتمالا نرم‌افزاری برای استفاده از سرویس این تاکسی برای کاربران عرضه شود.
 
کد مطلب: 63427
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام