۰
plusresetminus
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱

افزایش کنترل کاربران روی دسترسی افزونه‌ها به اطلاعات وب‌سایت‌ها

ایتنا- گوگل در آینده نزدیک سیاست هایی را به اجرا در خواهد آورد که جمع آوری حداکثری اطلاعات وب‌سایت‌های مرور شده توسط افزونه‌ها را به حداقل می رساند.
افزایش کنترل کاربران روی دسترسی افزونه‌ها به اطلاعات وب‌سایت‌ها
گوگل در آینده نزدیک، سیاست‌هایی را به اجرا درخواهد آورد که جمع آوری حداکثری اطلاعات وب‌سایت‌های مرور شده توسط افزونه‌ها را به حداقل می رساند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، افزونه‌ها یکی از قابلیت‌های جدانشدنی از مرورگرهای امروزی هستند، اما این ابزار کارآمد چندان بی‌نقص نیستند.
پلاگین‌های مرورگرها مانند نرم‌افزارهای موبایل به توسعه دهندگان روش جدیدی برای جمع‌آوری و فروش داده‌ها به تبلیغ کنندگان فراهم می کنند.
 
همه ما با افزونه‌هایی برخورد کرده‌ایم که از ما درباره دسترسی به داده‌های خاصی اجازه گرفته‌اند و از آنها استفاده کرده‌اند.
خوشبخانه گوگل در سال 2021 سیاست‌های جدیدی را در گوگل کروم به کار خواهد گرفت که به شما کنترل بیشتری را روی میزان داده‌های جمع آوری شده از سوی افزونه‌ها اعطا می‌کند.
 
سال آینده زمانی که شما پلاگی جدیدی را به کروم می افزایید، می‌توانید در مورد دسترسی آن به وب‌سایت‌هایی که مشاهده می‌کنید کنترل داشته باشید. شما گزینه‌ای را در اختیار خواهید داشت که با استفاده از آن می‌توانید به یک افزونه این امکان را بدهید که به تمامی وب‌سایت‌های مشاهده شده دسترسی داشته باشد اما این تنظیمات در آینده به صورت پیش‌فرض نخواهند بود.
 
  
علاوه بر این، شما با استفاده از این گزینه می‌توانید به صورت موردی انتخاب کنید که به چه وب‌سایت‌هایی دسترسی داشته باشید و پلاگين یاد شده انتخاب شما را برای دامنه‌ای که مشخص کرده‌اید به یاد خواهد داشت.
گوگل همچنین از توسعه دهندگان خواسته است که از 18 ژانویه سال 2021 جزئیات اقدامات رازداری خود را در فروشگاه وب کروم تشریح کنند.
 
این جزئیات مانند برچسب‌های حریم خصوصی اپ استور که اخیراً اجباری شده است و شرکت‌هایی مانند واتس اپ درباره آن مخالفت کرده‌اند، آن دسته از داده‌هایی را که توسعه دهندگان از طریق افزونه‌های خود جمع‌آوری و استفاده می‌کنند را نمایش می‌دهند.
گوگل اظهار داشته است که این اقدام همچنین کارهایی که توسعه دهندگان می‌توانند با داده‌های جمع‌آوری شده انجام دهند را محدود می‌کند و اقدامات امنیتی جدیدی را از طریق ویژگی «جست‌وجوی ایمن پیشرفته» برای محافظت از داده‌های شما انجام می‌دهد.
 
البته اینها تنها تغییرات عرضه شده برای افزونه‌های کروم نیستند.
گوگل در اطلاعیه جداگانه‌ای مرتبط با اجلاس Chrome Dev 2020 اظهار کرده که به‌روزرسانی جدیدی را در ابزار امنیتی برنامه افزودنی Manifest V3 اعمال خواهد کرد. این کمپانی پس از دریافت بازخوردهای منفی از سوی توسعه دهندگان، به ویژه کسانی که در زمینه مسدود کننده تبلیغات کار می‌کنند، نحوه کار این ابزار را تغییر داد و اعلام کرد که با عرضه کروم 88 به صورت عمومی در ژانویه 2021 افزونه‌های Manifest V3 را نیز می‌پذیرد.
 
 البته برای اظهار نظر کردن در رابطه با تمام کار آن دسته از پلاگین‌هایی که به جمع‌آوری حداکثری اطلاعات کاربران می‌پردازند هنوز زود است، اما این سیاست‌ها می‌تواند حداقل قدمی در جهت برخورد با این دسته از مشکلات باشد.
 
کد مطلب: 63394
برچسب ها: افزونه کنترل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام