کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی به کمک افزایش جمعیت در ژاپن می‌آید

22 آذر 1399 ساعت 12:58

ایتنا - کشور ژاپن با مشکل کهنسالی جمعیت، کاهش ازدواج و کاهش شدید زاد و ولد مواجه است.



دفتر نخست وزیری ژاپن از تصویب بودجه‌ای برای کمک به انتخاب زوج مناسب در این کشور با استفاده از هوش مصنوعی خبر داده تا آمار زاد و ولد افزایش یابد.

به گزارش ایتنا از فارس، کشور ژاپن با مشکل کهنسالی جمعیت، کاهش ازدواج و کاهش شدید زاد و ولد مواجه است. بسیاری از زنان و مردان در این کشور برای حفظ شغل و کسب درآمد کافی تمایلی به ازدواج ندارند.

از سوی دیگر شیوع کرونا و خانه نشینی طولانی ملاقات افراد برای یافتن زوج مناسب را در این کشور دشوار کرده است. اما دولت ژاپن قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی بر این چالش غلبه کند.

آمار ازدواج در ژاپن از ۸۰۰ هزار مورد در سال ۲۰۰۰ به ۶۰۰ هزار مورد در سال ۲۰۱۹ سقوط کرده و دولت برای حل این مشکل از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا افرادی با سن، درآمد و سطح آموزش متناسب با یکدیگر به هم معرفی شوند. این کار به استحکام ازدواج‌ها و افزایش احتمال فرزندآوری کمک می‌کند.

افراد برای استفاده از این سیستم باید به سوالات خاصی در مورد ارزش‌های شخصی خود در حوزه‌های مختلف پاسخ دهند. دو سوم هزینه استفاده از این خدمات توسط دولت و بقیه توسط کاربران علاقمند پرداخت می‌شود. دولت ژاپن برای این کار بودجه‌ای ۱۹ میلیون دلاری را در نظر گرفته است.


کد مطلب: 63359

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63359/هوش-مصنوعی-کمک-افزایش-جمعیت-ژاپن-می-آید

ايتنا
  https://www.itna.ir