کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت تیزر تبلیغاتی چه کاربردی دارد؟

29 آذر 1399 ساعت 11:56

ساخت یک تیزر تبلیغاتی مناسب، اهمیت زیادی برای کمپین تبلیغاتی کسب‌وکارها دارد. برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی تصویری یا ویدیویی، نکاتی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را در نظر بگیرید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



این روزها بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین و غیرآنلاین، سراغ تبلیغات در گوگل رفته‌اند. ولی برای تبلیغات در گوگل، باید به نوع آگهی خود هم توجه زیادی داشته باشید. ساخت تیزر تبلیغاتی، از آن جهت برای تبلیغات در گوگل مناسب است که کاربران دیگر تمایلی به خواندن تبلیغات سنتی ندارند و حالا انتظاراتشان از برندهای تجاری این است که تبلیغات سرگرم‌کننده‌تری بسازند. پس چه چیزی بهتر از تیزر تبلیغاتی؟
 نتایج تحقیقات نشان داده است که حدود 72 درصد از کاربران، تمایل دارند از طریق تبلیغات ویدیویی در مورد کسب‌وکار موردنظرشان اطلاعات کسب کنند. بنابراین، در این مطلب قصد داریم درمورد شیوه‌های ساخت تیزر تبلیغاتی که مناسب با گوگل ادوردز باشد، صحبت کنیم.

ساخت تیزر تبلیغاتی برای تبلیغات در گوگل ادوردز
قبل از هرچیز ابتدا باید با مفهوم کمپین تیزری آشنا شویم. کمپین تیزری، یک تکنیک بازاریابی است که از طریق آن معمولا تبلیغاتی معماگونه منتشر می‌شود. هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی هم ایجاد اشتیاق برای یک محصول یا خدمات جدید و یا یک کمپین بزرگ‌تر است. اگر کمپین‌های تیزری به درستی انجام شوند، می‌توانند موجب ایجاد تعامل اجتماعی، هیاهو و هیجان حول محور محصول یا خدمات مورد نظر شوند. گاهی تیزر تبلیغاتی را چاپ می‌کنند و یا روی بیلبورد در سطح شهر نصب می‌کنند. اما مهم‌ترین نوع تیزرهای تبلیغاتی، آن‌هایی هستند که از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند گوگل منتشر می‌شوند.

روش کار کمپین‌های تیزری برای تبلیغات در گوگل
کمپین‌های تیزری برای تبلیغات در گوگل، با ایجاد حدس و گمان در میان مخاطبان کار می‌کنند. یک تیزر تبلیغاتی، باید کنجکاوی کاربران را به اندازه‌ی کافی برانگیزد، ولی نباید چیزهای زیادی را درباره پروژه موردنظر افشا کند. درواقع کمپین‌های تیزری، راهی عالی برای در معرض دید قرار دادن کسب‌وکار موردنظر، برای جذب مخاطب محسوب می‌شود.

چطور یک تیزر تبلیغاتی مناسب برای تبلیغات در گوگل بسازیم؟
برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی مناسب که برای تبلیغات در گوگل مناسب باشد، باید ابتدا با شیوه‌ی تبلیغات در گوگل ادز آشنا شوید. در ادامه با برخی از ویژگی‌های مهم تبلیغات گوگل آشنا خواهید شد.

تبلیغات در گوگل ارزان
هزینه‌ی تبلیغات در گوگل به عوامل مختلفی مانند نوع کسب‎وکاری که قصد تبلیغ آن را دارید، تعداد کلیک‌های کاربران بر روی هر آگهی و مواردی مانند نوع محصولی یا خدماتی که قرار است تبلیغ کنید، دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود گوگل بهترین مکان برای منتشر کردن تیزر تبلیغاتی باشد، امکان مدیریت میزان بودجه تبلیغات است. همچنین، با مبلغی که می‌پردازید، می‌توانید تبلیغات خود را به صورت دلخواه در انواع رسانه‌های اجتماعی مانند، نتایج جستجو گوگل، یوتیوب و... به نمایش بگذارید.

تبلیغات اینترنتی رایگان در گوگل: آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان‌پذیر است؟
خیر، شما نمی‌توانید تیزر تبلیغاتی خود را به صورت رایگان در گوگل منتشر کنید. ولی همانطور که در بخش قبل گفتیم، امکان مدیریت هزینه‌های تبلیغات در گوگل وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه موردنظر خود این تبلیغات را انجام دهید.

تعرفه تبلیغات گوگل: تعرفه تبلیغات کلیکی
تعرفه تبلیغات کلیکی گوگل، همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیدا است، به ازای هر بار کلیک بر روی آگهی که در گوگل منتشر کرده‌اید، باید هزینه‌ای بپردازید. این هزینه از همان بودجه‌ای که برای تبلیغات خود معین کرده‌اید کسر می‌شود.
 
چطور برای ثبت آگهی در گوگل، تیزر تبلیغاتی مناسب بسازیم؟
زمانی که می‌خواهید محصول یا خدمات جدیدی را تبلیغ کنید، استفاده از کمپین تیزری، حالا به صورت تبلیغات تصویری یا ویدیویی، بسیار مناسب خواهد بود. بنابراین یادگیری نحوه‌ی درست ساخت تیزر تبلیغاتی، برای کسب‌وکارهای اینترنتی خیلی مفید است.

برای تبلیغات در گوگل ادوردز، تیزر اسرارآمیزی بسازید
مردم عاشق حل معما و کشف چیزهای جدید هستند. بنابراین در کمپین تیزری خود، بهتر است از این ویژگی برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید. مخاطبان را کنجکاو کنید. به آن‌ها ثابت کنید که حل این معما ارزشش را دارد. این باعث می‌شود مخاطبانی که به دنبال جواب می‌گردند را به سمت خودتان جذب کنید.
برای مثال، دن براون، نویسنده‌ی مطرح داستان‌های معمایی، در ماه‌های آخر انتشار رمان جدید خود، از کمپین تیزری برای تبلیغ آن استفاده کرد. او مسابقه‌ای برای طراحی جلد محدود کتاب جدیدش ایجاد کرد و از طرفداران خواست تا به نامزدهای نهایی رای دهند. درنهایت، برنده‌ها با دریافت جایزه‌ای ویژه غافلگیر شدند.

خیلی زود راز خود را برملا نکنید
زمانی که کنجکاوی مردم را برانگیختید، کمی اطلاعات به آن‌ها بدهید تا نسبت به موضوع همچنان علاقمند بمانند. برای آن‌ها تعلیق ایجاد کنید. یا هر بار سرنخی به مخاطبان بدهید و از آن‎ها بخواهید جواب معما را پیدا کنند. سعی کنید به صورت قطره‌ای اطلاعات بدهید و غیرقابل پیش‌بینی باشید. مردم هیچ چیز را به اندازه‌ی رمز و راز دوست ندارند.

در زمان مناسب راز تیزر تبلیغاتی را برملا کنید
زمانبندی یک عنصر مهم در کمپین‌های تیزر گوگل ادز محسوب می‌شود. ساخت تیزر تبلیغاتی نوعی تجارت نمایشی است، یعنی شما باید بتوانید در مورد آمادگی مخاطبان خود برای دانستن جواب معما قضاوت کنید.

چطور تیزر تبلیغاتی مناسبی برای گوگل ادز بسازیم؟
همانطور که ذکر شد، تعداد زیادی از کاربران اینترنتی، تیزرهای تبلیغاتی ویدیویی را به سایر انواع تیزرها ترجیح می‌دهند. بنابراین، یادگیری شیوه‌ی ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی هم برای کسب‌وکارها مفید است. در گوگل ادز، چندین قالب ویدویی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، پیام‌هایی خلاقانه برای جذب مشتری ایجاد کنید. البته مهم است که مخاطبان خود را بشناسید و سریع‌ترین راه جلب توجه آن‌ها را پیدا کنید.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های تیزر ویدیویی، محتوای ویدیو است. اگر ویدیوی تبلیغاتی شما حاوی محتوایی باشد که دقیقا مرتبط با سایت شماست و یا این ویدیو به طریقی مشتری را به سمت سایت هدایت کند، جذب مخاطب از طریق تبلیغات گوگل، با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

ساخت تیزر ویدیویی مناسب برای تبلیغات گوگل ادوردز
برای ساخت یک تیزر ویدیویی مناسب، باید به مراحل زیر توجه داشته باشید:

1.یک هدف مناسب انتخاب کنید
ابتدا باید یک هدف مناسب برای ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی خود انتخاب کنید. برای مثال می‌خواهید از طریق این تبلیغات فروش خود را بالا ببرید یا ترافیک وب سایت شرکت را افزایش دهید؟ هدفی که انتخاب می‌کنید باید در تطابق با چیزی باشد که می‌خواهید از طریق کمپین تبلیغاتی خود به دست آورید. این هدف را با انتخاب زیرگروه‌های مناسب، می‌توانید انتخاب کنید.

2.بودجه موردنظر خود برای تبلیغات در گوگل را انتخاب کنید
بودجه‌ای که تعیین می‌کنید، بر تعداد دفعاتی که آگهی به نمایش درمی‌آید و میزان تمایز آن آگهی تاثیر می‌گذارد. پیشنهاد شما به گوگل، نحوه‌ی مصرف بودجه را مشخص می‌کند. برای مثال، می‌توانید پول خود را صرف جلب توجه مردم کنید، به این صورت کاربران بیشتری آگهی شما را می‌بینند و روی آن کلیک می‌‌کنند.

جمع‌بندی
ساخت یک تیزر تبلیغاتی مناسب، اهمیت زیادی برای کمپین تبلیغاتی کسب‌وکارها دارد. برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی تصویری یا ویدیویی، نکاتی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را در نظر بگیرید. برای مثال، برای ساخت تیزر تبلیغاتی، گاهی باید از رمز و راز و معما استفاده کنید. گاهی هم باید محتوای مناسب را اصل و اساس تبلیغات خود قرار دهید.
 
 


کد مطلب: 63349

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63349/ساخت-تیزر-تبلیغاتی-کاربردی

ايتنا
  https://www.itna.ir