۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶

بوئینگ اسکادرانی متشکل از پنج مینی‌جت خودران را تست می‌کند

ایتنا - این سیستم خودران امکان نپذیرفتن فرمان‌هایی که می‌توانند آن را به خارج از پارامترهای عملیاتیش انتقال دهند دارد. یک مثال آن این است که کسی نمی‌توند آن را وادار به سقوط کند.
بوئینگ اسکادرانی متشکل از پنج مینی‌جت خودران را تست می‌کند
بوئینگ اعلام کرد که با موفقیت تست‌های پروازی را با استفاده از هواگردهای جت عملکردبالا به اجرا در آورده است. این هواگردها در قالب یک تیم بدون نیاز به هرگونه مداخله انسانها عملیاتشان را انجام دادند. این تستدر مجموعه تست پروازی کوئینزلند در کلانکری استرالیا انجام شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در این آزمایش‌ها توانائی این هواگردها برای استفاده از فرماندهی و کنترل آنبورد در کنار قابلیت‌های اشتراک‌گذاری داده‌ها به نمایش در آمد.
 
هر یک از این جت‌های کوچک کمتر از 3 و نیم متری درازا دارند و از تکنولوژی خودرانی استفاده می‌کنند که فراتر از سیستم‌های ناوبری اتوپایلوت است. بوئینگ می‌گوید که این سیستم خودران قابل برنامه‌ریزی است، ولی خودش هم می‌تواند با استفاده از سنسورهای پیشرفته، پردازنده‌های بی‌درنگ و قابلیت لینک‌داده‌ها یادگیری و آموزش را انجام دهد. این قابلیت‌ها برای این هواگرد امکان ارتباط برقرار کردن مستقیم با هواگرد دیگر، پلتفرم‌ها و کنترل زمینی را بدون نیاز به انسان‌ها فراهم می‌آورند.
 

این سیستم خودران امکان نپذیرفتن فرمان‌هایی که می‌توانند آن را به خارج از پارامترهای عملیاتیش انتقال دهند دارد. یک مثال آن این است که کسی نمی‌توند آن را وادار به سقوط کند. تست کردن بر روی این هواگرد در یک دوره ده روزه انجام شد که در آن این اسکادران به صورت تیمی پنج تایی با سرعت تا 268 کیلومتر در ساعت فعالیت کرد. این هواگردها میان خودشان داده‌ها را به اشتراک گذاشتند و تعیین کردند که چگونه ماموریت‌های تخصیص‌یافته‌شان را تکمیل نمایند.
 
پروژه تکنولوژی پلتفرم سیستمهای خودران بوئینگ با همکاری دولت کوئینزلند در حال اجرا است. هدف از آن توسعه تکنولوژی فرماندهی و کنترل خودران آنبوردی است که بتواند داده‌ها را جمع‌آوری و پردازش نموده و برای انجام ماموریتها با ماشینهای دیگر ارتباط برقرار کند. این سیستم همچنین می‌تواند در کوادکوپترهای رباتیک و هواگردهای جت بزرگتر نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 
هواگردهای آزمایشی نشان داده شده در ویدئوی منتشر شده توسط این نهاد تقریبا شبیه یک هواگرد عظیم‌الجثه کنترل از راه دور به نظر می‌رسد. قطعا به نظر می‌رسد که این تکنولوژی در آینده سر از هواگردهای پهپادی نظامی در خواهد آورد.
 
 
کد مطلب: 63345
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام