کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داده‌های مکانی اندروید در نواحی شهری دقیق‌تر می‌شود

24 آذر 1399 ساعت 11:53

ایتنا - وقتی مکان‌یاب دستگاهتان را روشن می‌کنید، به سیستم های ماهواره‌ای ناوبری (مسیریابی) جهانی مانند GPS آمریکا، GLONASS روسیه و BeiDou چین متصل می‌شوید، ولی این کار نیاز به یک خط دید مستقیم از ماهواره تا زمین دارد.


وقتی مکان‌یاب دستگاهتان را روشن می‌کنید، به سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری (مسیریابی) جهانی مانند GPS آمریکا، GLONASS روسیه و BeiDou چین متصل می‌شوید، ولی این کار نیاز به یک خط دید مستقیم از ماهواره تا زمین دارد.
این موضوع به مشکلی نه تنها درون ساختمان‌ها(که به این علت است که GPS در محیط‌های سرپوشیده خیلی دقیق کار نمی‌کند)، بلکه همچنین در نواحی شهری تبدیل می‌شود چرا که ساختمان‌ها می‌توانند مانع از شکلگیری آن خط دید شوند.
رادیوها و نرم‌افزار GPS داخل گوشی‌ها و کامپیوترها تلاش می‌کنند که مکان دقیق شما را حدس بزنند، ولی اگر داده‌هایی که دریافت می‌کنند نادقیق باشد نتیجه نهائیشان هم دقیق نخواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، گوگل برای این مشکل راهکاری یافته است که به شکلی غیرمنتظره دربرگیرنده چیزهایی مانند بلوتوث یا اطلاع دادن مکان شما به دستگاه‌های دیگر نمی‌شود. بلکه از نقشه‌های سه‌بعدی که از طریق Google Earth 3D از شهرهای دنیا در اختیار دارد برای اصلاح و تکمیل داده‌هایی که GPS از یک ماهواره دریافت می‌کند استفاده می‌کند.
گوگل این ترفند را در سیستم عامل اندروید خود بکار گرفته است.
ظاهرا اصلاح‌کننده آتی اندروید که از نقشه‌برداری سه‌بعدی کمک می‌گیرد قرار است خطاهای «سمت نادرست خیابان» را، بسته به نوع گوشی کاربران، تا 75% کاهش دهد.
 


البته این روش هم قلق‌های خاص خودش را در کار کردن با سیستم نسبتا قدیمی GPS دارد.
یکی از آنها این است که این قابلیت فقط وقتی فعال می‌شود که گوشی اندروید شما تشخیص دهد که شما در حال قدم زدن هستید، و نه رانندگی. تنها در آن صورت است که مجموعه کاشی‌های 3D را برای شهری که در آن قرار دارید دانلود می‌کند.
بزرگ‌ترین نقطه ضعف این قابلیت این است که فقط وقتی کار می‌کند که فقط نقشه‌های سه‌بعدی برای آن شهر وجود داشته باشد، و با اینکه گوگل به پوشش دادن بیش از 3850 شهر در نقاط مختلف جهان می‌بالد، ولی با این وجود اطلاعات همه شهرهای دنیا را ندارد.
 
گفته شده که این قابلیت در مرحله اول برای گوشی‌های Pixel 5  و Pixel 4a 5G عرضه خواهد شد و سایر گوشی‌هایی که از اندروید 8 به بالاتر استفاده می‌کنند در مقطعی از سال آینده از آن بهره‌مند خواهند شد.
 


کد مطلب: 63344

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63344/داده-های-مکانی-اندروید-نواحی-شهری-دقیق-تر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir