۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۴

روش‌های افزایش ایمنی کیف پول دیجیتال

ایتنا - همانند زندگی واقعی، کیف پول دیجیتال شما باید ایمن باشد. ارزهای دیجیتال امکان انتقال سرمایه ارزی خود را  به هر جایی را به آسانی ممکن می‌سازد.
روش‌های افزایش ایمنی کیف پول دیجیتال

همانند زندگی واقعی، کیف پول دیجیتال شما باید ایمن باشد. ارزهای دیجیتال امکان انتقال سرمایه ارزی خود را  به هر جایی را به آسانی ممکن می‌سازد. چنین ویژگی‌های بزرگی نیز با خطرات امنیتی همراه هستند. در عین حال، همیشه به یاد داشته باشید که این برعهده شما است که روش‌های خوب را برای حفاظت از پولتان به کار بگیرید، چون همیشه ارز دیجیتال مورد علاقه scammers، کلاه بردارها و سارقان اینترنتی بوده است.

1 - همیشه از یک اتصال امن اینترنت استفاده کنید
اکثر شبکه‌های عمومی آسیب‌پذیر هستند و نقص‌های امنیتی دارند. اگر یک کیف پول دیجیتال روی لپ‌تاپ تان دارید، سعی کنید به جای آن از شبکه شخصی خود استفاده کنید و از اتصال به شبکه‌های عمومی به هر قیمتی در هنگام دسترسی به کیف پول دیجیتال خود اجتناب کنید. بهترین کار این است که تنها از خانه یا شبکه‌های شناخته‌شده استفاده کنید، که به راحتی در معرض نقص‌های امنیتی قرار ندارند.

2 - مراقب سرویس‌های آنلاین باشید
شما باید نسبت به هر سرویسی که برای ذخیره آنلاین پول تان طراحی شده‌است محتاط باشید. بسیاری از مبادلات و کیف‌های آنلاین از نقض امنیتی در گذشته رنج می‌برند و این خدمات به طور کلی هنوز به اندازه کافی بیمه و امنیت کافی برای ذخیره پولی مانند یک بانک وجود ندارد. بر این اساس، ممکن است بخواهید از انواع دیگر کیف پول دیجیتال استفاده کنید. در غیر این صورت باید این سرویس‌ها را با دقت انتخاب کنید. علاوه بر این، استفاده از تایید اعتبار دو عاملی توصیه می‌شود.

3 - از نرم‌افزار آنتی ویروس و به روز استفاده کنید
در حالی که کاربران ویندوز معمولا در معرض انواع مختلفی از نرم‌افزارهای مخرب قرار دارند، تمام سیستم‌های عامل ها، سهم خود از برنامه‌های مخرب را دارند. بنابراین باید بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما یک نرم‌افزار آنتی ویروس به روز نصب شده است یا نه. از آنجا که اغلب حملات سایبری از ویروس‌ها و بدافزار برای دسترسی و دستکاری در دستگاه شما استفاده می‌کنند، اسکن دستگاه قبل از نصب کیف پول شما مهم است.

4 - وارد لینک‌های ناشناخته یا مشکوک نشوید
با فعالیت‌های آنلاین خود مراقب باشید و همیشه لینک وب سایت را بررسی کنید، اگر چیزی عجیب و غریب به نظر برسد. scammers اینترنتی می‌تواند کل وب سایت‌ها را شبیه‌سازی کند و از آدرس اینترنتی تقریبا مشابه آدرس‌های اینترنتی معتبر استفاده کند. اگر از یک کیف پول آنلاین یا سرویس مشابه دیگری استفاده می‌کنید که در آن باید کلید خصوصی را وارد کنید، اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت معتبر است.

5 - مقادیر کمی برای مصارف روزمره در کیف پول نگه دارید
کیف پول دیجیتال شبیه کیف پول نقد است. اگر هزار دلار در جیب خود نگاه نمی دارید، ممکن است بخواهید همین نظر را برای کیف پول دیجیتال هم داشته باشید. به طور کلی، این کار خوب است که تنها مقدار کمی از ارزدیجیتال خود را روی کامپیوتر، موبایل، یا سرور خود برای مصارف روزانه نگه دارید و بخش باقی مانده از بودجه خود را در یک محیط امن‌تر حفظ کنید.

6 - همواره از کیف دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
در یک مکان امن، یک پشتیبان کیف پول شما می‌تواند شما را در برابر شکست‌های کامپیوتری و بسیاری از اشتباهات انسانی محافظت کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که کیف پول خود را پس از دزدیده شدن موبایل یا کامپیوتر خود بازیابی کنید.

7 - رمز نگاری کیف پول دیجیتال خود
کیف پولتان را رمزنگاری کنید یا گوشی هوشمندتان به شما این امکان را می دهد که برای هر کسی که تلاش می‌کند هر گونه پول را پس بگیرد، گذرواژه تنظیم کنید. این کار به محافظت در برابر دزدها کمک می‌کند، هر چند که نمی‌تواند در برابر  keylogging نرم افزاری یا سخت افزاری محافظت کند.

8 - هرگز گذرواژه خود را فراموش نکنید
باید مطمئن شوید که گذرواژه را فراموش نمی کنید و یا پول شما برای همیشه از دست خواهد رفت. بر خلاف بانک شما، گزینه‌های بازیابی رمز عبور بسیار محدودی با ارزهای دیجیتال وجود دارد. در واقع شما باید بتوانید گذرواژه خود را حتی پس از گذشت سال‌ها بدون استفاده از آن به یاد بیاورید. در شک، ممکن است بخواهید یک نسخه کاغذی از گذرواژه خود را در مکان امنی مانند یک گاوصندوق نگه دارید.

9 - استفاده از گذرواژه قوی
هر رمز عبور که تنها حاوی حروف یا کلمات قابل‌تشخیص باشد می‌تواند بسیار ضعیف و آسان برای شکست درنظر گرفته شود. گذرواژه قوی باید حاوی حروف، شماره و علائم نقطه‌گذاری باشد و باید حداقل ۱۶ نویسه باشد. بیشتر پسوردهای امن توسط برنامه‌هایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند، ایجاد می‌شوند. گذرواژه قوی معمولا به خاطر سپردن  آن دشوار است، پس باید مراقب حفظ کردن آن باشید.

10 - کیف پول آفلاین برای پس‌انداز استفاده کنید
یک کیف پول آفلاین، که به عنوان cold storage نیز شناخته می‌شود، بالاترین سطح امنیتی را برای پس‌انداز فراهم می‌کند. آن شامل ذخیره‌سازی یک کیف پول در مکانی امن است که به شبکه متصل نیست. زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند حفاظت خوبی در برابر آسیب پذیری ‌های کامپیوتری ارائه دهد. استفاده از یک کیف پول آفلاین همراه با گرفتن پشتیبان و رمزگذاری نیز یک عمل خوب است.

11 - از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید
کیف پول سخت‌افزاری بهترین تعادل بین امنیت بسیار بالا و سهولت استفاده است. اینها وسایلی هستند که از ریشه برای کیف پول دیجیتال طراحی شده‌اند. هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند روی آن‌ها نصب شود و آن‌ها را در برابر آسیب‌پذیری کامپیوتر و سارقان آنلاین بسیار ایمن سازد. چون آن‌ها می‌توانند به نسخه پشتیبان اجازه دهند، اگر دستگاه را از دست بدهید، می‌توانید پولتان را بازیابی کنید.

12 - نرم‌افزار خود را به روز نگه دارید
استفاده از آخرین نسخه از نرم‌افزارهای ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که ثبات و امنیت مهم را دریافت کنید. به‌هنگام‌سازی‌ها می‌توانند از مشکلات شدید مختلف، شامل ویژگی‌های مفید جدید و به حفظ امن کیف پول دیجیتال شما کمک کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 63327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام