۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۳
توسط یک قاضی دیگر آمریکایی

ممنوعیت تیک‌تاک چینی باز هم وتو شد

ایتنا - دولت ترامپ مدعی است تیک تاک نگرانی‌های امنیت ملی ایجاد می‌کند زیرا اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی ممکن است به دست دولت چین بیافتد.
ممنوعیت تیک‌تاک چینی باز هم وتو شد

دومین قاضی آمریکایی با قرار منع موقت فرمان مسدودیت اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک که از سوی وزارت بازرگانی آمریکا صادر شده است و فعالیت این سرویس چینی را در این کشور ممنوع می‌کند، موافقت کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، یک ماه پس از این که وندی بیتل استون، قاضی آمریکایی در پنسیلوانیا پس از رسیدگی به شکایت کاربران تیک تاک، با صدور حکمی مانع اجرای فرمان مسدودیت اپلیکیشن تیک تاک شد، کارل نیکلاس، قاضی منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن اواخر روز دوشنبه پس از رسیدگی به شکایت تنظیم شده از سوی شرکت بایتس دنس که مالک تیک تاک است، حکم مشابهی صادر کرد.

ممنوعیت تیک تاک قرار بود ۱۲ نوامبر اجرا شود. قاضی نیکلاس در ۲۷ سپتامبر به طور جداگانه جلوی اجرای فرمان وزارت بازرگانی برای حذف اپلیکیشن تیک تاک از فروشگاه‌های برنامه گوگل و اپل را گرفته بود.

سخنگوی بایت دنس از این که دادگاه با درخواست این شرکت موافقت کرده و قرار منع موقت ممنوعیت تیک تاک را صادر کرده است، ابراز خوشنودی کرد.

قاضی نیکلاس اعلام کرد وزارت بازرگانی با صدور ممنوعیت تیک تاک احتمالا از اختیارات قانونی خود فراتر رفته و با عدم بررسی گزینه های بدیهی، به شکل خودسرانه اقدام کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده که از فرمان اوت ترامپ برای محدودیت فعالیت تیک تاک، به شدت دفاع خواهد کرد و این ممنوعیت کاملا منطبق با قانون و در راستای منافع مشروع امنیت ملی بوده است. با این حال دولت قرارهای منع ممنوعیت را رعایت خواهد کرد.

در حکم قاضی نیکلاس، وزارت بازرگانی آمریکا از ممنوعیت میزبانی خدمات ارایه محتوای و سایر مبادلات فنی برای تیک تاک در آمریکا برحذر شده است.

دولت ترامپ روز جمعه حاضر نشد به شرکت بایت دنس برای مذاکرات فروش اجباری دارایی‌های تیک تاک در آمریکا مهلت جدیدی دهد اما این مذاکرات ادامه خواهد داشت.

وزارت خزانه داری امریکا اواخر جمعه اعلام کرد دولت با بایت دنس برای تکیمل فرآیند واگذاری دارایی‌هایش و سایر اقدامات ضروری برای حل ریسک‌های امنیت ملی تعامل می‌کند.

دولت ترامپ مدعی است تیک تاک نگرانی‌های امنیت ملی ایجاد می‌کند زیرا اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی ممکن است به دست دولت چین بیافتد. تیک تاک که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، ادعای مذکور را رد کرده است.

بایت دنس تحت فشار دولت آمریکا ماه‌هاست که سرگرم مذاکره برای نهایی کردن قرارداد با شرکتهای والمارت و اوراکل برای انتقال داراییهای تیک تاک در آمریکا به یک شرکت جدید است.

بر اساس گزارش رویترز، یک دادگاه تجدیدنظر آمریکایی در ۱۴ دسامبر به بررسی استدلالهای قاضی نیکلاس در قرار منع ممنوعیت تیک تاک در فروشگاه‌های برنامه می پردازد.
کد مطلب: 63323
برچسب ها: تیک تاک تحریم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام