۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

مورد عجیب رایانه کوانتومی چین!

ایتنا - محققان چینی می‌گویند به توانمندی در عرصه تولید رایانه‌های کوانتومی دست یافته‌اند که موجب خواهد شد یکی از این رایانه‌ها بتواند فعالیتی که دیگر ابررایانه‌ها در ۲.۵ میلیارد سال انجام می‌دهند در عرض چند دقیقه انجام دهد.
مورد عجیب رایانه کوانتومی چین!

رایانه کوانتومی چینی که چنین قابلیتی دارد جیوژانگ نام دارد و قادر است در عرض تنها ۲۰۰ ثانیه محاسباتی را انجام دهد که یک ابررایانه برای تکمیل آنها به ۲.۵ میلیارد سال زمان نیاز دارد.

به گزارش ایتنا از فارس، رایانه‌های سنتی فعالیت خود را در قالب بیت‌های صفر و یک انجام می‌دهند. اما رایانه‌های کوانتومی می‌توانند در آن واحد هم صفر و هم یک باشند. همین قابلیت توان محاسباتی این رایانه‌ها را به میزان چشمگیری ارتقا می‌بخشد. زیرا دو بیت کوانتومی می‌توانند در ترکیب با یکدیگر چهار حالت را خلق کنند.

رایانه‌های کوانتومی می‌توانند فعالیت‌ها و پردازش‌های مختلفی را به طور موازی به پیش ببرند. اما رایانه‌های سنتی تنها می‌توانند در آن واحد یک پردازش را انجام دهند و سپس به سراغ پردازش بعدی بروند. در عین حال هزینه تولید رایانه‌های کوانتومی هنوز بالاست.

گوگل در سال گذشته از تولید پردازنده ۵۳ کیوبیتی Sycamore برای نصب بر روی رایانه کوانتومی این شرکت خبر داد و مدعی شد این رایانه می‌تواند محاسباتی که قدرتمندترین ابررایانه‌ها در عرض ۱۰ هزار سال انجام می‌دهند در عرض ۲۰۰ ثانیه انجام دهد. اما رایانه کوانتومی چینی بسیار فراتر از محصول گوگل ظاهر شده است.
کد مطلب: 63319
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
آینده دنیا دست چشم بادامی ها هست .تست موشک هایپر سونیک و رایانه کوانتومی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام