۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶

هواوی و آمریکا به توافق می‌رسند؟

ایتنا - مدیر مالی هواوی دسامبر سال ۲۰۱۸ در ونکوور کانادا دستگیر شد. آمریکا وی و شرکت هواوی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده و خواستار استرداد مدیر مالی هواوی به آمریکا شده است.
هواوی و آمریکا به توافق می‌رسند؟

دولت آمریکا سرگرم مذاکره با منگ وانژو، مدیر مالی هواوی پیرامون توافقی است که کمک می‌کند وی که اکنون به جرم نقض تحریم‌های واشنگتن در بازداشت خانگی در کانادا بسر می برد، به چین برگردد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وکیلان خانم منگ طی هفته های اخیر با مقامات وزارت دادگستری آمریکا گفت و گو کرده‌اند تا وارد توافق تعویق پیگرد قانونی شوند. قرار است مذاکرات بیشتری در هفته پیش رو با هدف انعقاد توافق پیش از پایان دوره دولت ترامپ صورت بگیرد.

خانم منگ دسامبر سال ۲۰۱۸ در ونکوور کانادا دستگیر شد. آمریکا وی و شرکت هواوی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده و خواستار استرداد مدیر مالی هواوی به آمریکا شده است.

واشنگتن مدعی است که خانم منگ به بانک‌های بزرگ از جمله HSBC درباره روابط هواوی با یک زیرمجموعه در ایران به نام اسکای کام دروغ گفته تا بتواند خدمات بانکی دریافت کند اما هواوی ارتکاب هر گونه تخلف را تکذیب کرده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، تحت توافقی که اکنون مورد مذاکره قرار دارد، اگر خانم منگ ادعاهایی که علیه وی وجود دارد را بپذیرد، آمریکا با تعویق پیگیرد قانونی علیه وی یا لغو اتهامات مذکور موافقت خواهد کرد. همچنین وی می تواند از کانادا که در حال حاضر در بازداشت خانگی بسر می برد، به چین برگردد.

منگ تاکنون در برابر این پیشنهاد مقاومت کرده زیرا بر این باور است که هیچ کار خلافی انجام نداده است.

دستگیری منگ که دختر رِن ژنگ فی، بنیانگذار هواوی است، تنشها میان آمریکا و چین و فشارهای آمریکا علیه یکی از مهمترین شرکتهای فناوری چین را تشدید کرد. آمریکا مدعی است که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می رود و تلاش کرده است کشورهای دیگر را برای جلوگیری از استفاده از تجهیزات شبکه های موبایل 5G هواوی متقاعد کند. واشنگتن همچنین هواوی را هدف تحریمهایی قرار داده که دسترسی این شرکت به تراشه های مورد نیاز برای تولید محصولاتش را محدود کرده است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، چندین جلسه رسیدگی به موضوع استرداد منگ امسال برگزار شده و انتظار می رود به مدت چند ماه دیگر ادامه پیدا کند. توافق میان منگ و دولت آمریکا به روند محاکمه استرداد وی خاتمه خواهد داد.
کد مطلب: 63281
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام