۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۲

فیس‌بوک در مظان اتهام تبعیض علیه کارگران

ایتنا - وزارت دادگستری آمریکا فیس‌بوک را به تبعیض علیه کارگران آمریکایی و استخدام مهاجران به جای آنها متهم و از آن شکایت کرده است.
فیس‌بوک در مظان اتهام تبعیض علیه کارگران


دولت ترامپ با شکایت علیه فیس بوک، این شرکت را متهم به تبعیض علیه کارگران آمریکایی کرده است. به طور دقیق دولت آمریکا ادعا می‌کند فیس‌بوک به جای کارمندان آمریکایی، کارگران خارجی با ویزای مخصوص را برای ٢٦٠٠ شغل با درآمد بالا  استخدام کرده است. 

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته اعلام کرد شبکه اجتماعی مذکور از به کارگیری و استخدام کارگران واجد شرایط آمریکایی برای مشاغلی خودداری می‌کند که برای کارگران با ویزای موقت رزرو شده‌اند. 

 ویزاهای H-1B  مربوط به شرکت‌های بزرگ فناوری هستند و توسعه دهندگان برنامه و دیگر کارمندان این شرکت‌ها از آن بهره می‌گیرند. 

 این شکایت پس از ٢ سال تحقیقات گسترده توسط بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری آمریکا انجام شده است. در بیانیه بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری آمریکا آمده است: فیس‌بوک عمدا سیستم استخدامی ایجاد کرده که به کارگران واجد شرایط آمریکایی اجازه نمی‌دهد به طور عادلانه  از فرصت‌های شغلی  باخبر شوند. درعوض صاحبان ویزاهای موقت را به کار می گیرد. 

 متوسط درآمد سالانه فرصت‌های شغلی مذکور ١٥٦ هزار دلار است. 
کد مطلب: 63278
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام