۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۱۲

دوربین‌های پریسکوپ «تاشده» در سری بعدی آیفون‌ها

ایتنا - آیفون بعدی، می‌تواند دربرگیرنده قابلیت‌های لرزش‌گیری داخل‌دوربینی نسل بعدی باشد.
دوربین‌های پریسکوپ «تاشده» در سری بعدی آیفون‌ها
بنا بر برخی شایعات، آیفون بعدی اپل دارای دوربین‌های پریسکوپ «تاشده» خواهد بود که امکان زوم به مراتب بهتر را فراهم می‌آورد. بعید است که اپل قصد داشته باشد تغییر قابل توجهی در ظاهر آیفون ایجاد کند، چرا که کلیدواژه «تاشده» پیداست که قرار است ساختار کامپکت و کوچک‌شده‌ای داشته باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در حال حاضر روشن نیست که چگونه اپل این قابلیت را برای کاربران مطلوب خواهد کرد، به ویژه با توجه به وسواس (صحیح) این شرکت در فراهم‌سازی توانایی ثبت آسان عکس‌ها و فیلم‌های کیفیت بالا.
 
وقتی کاربر با یک دوربین زوم می‌کند، توانایی دستگاهش در ثبت بالقوه بدون لرزش فایل‌های رسانه‌ای از بین می‌رود. هرچه لنزهای دوربین بیشتر زوم کنند، احتمال خراب شدن عکس یا ویدئوی مورد نظر کاربر با کوچکترین تکان بیشتر می‌شود.
 
آیفون بعدی، در این راستا، می‌تواند دربرگیرنده قابلیتهای لرزشگیری داخل‌دوربینی نسل بعدی باشد. ممکن است اپل قابلیتهای پردازش نرم‌افزاری مضاعفی را به آیفون نیز اضافه کند، حداقل به شدتی که گوگل در گوشیهای پیکسل خود بکارگیری کرده است.  
 

به نوشته وبسایت ETNews، اکنون اپل جستجو برای یافتن تامین‌کنندگان «دوربین‌های تاشده» را آغاز کرده تا قابلیت زوم اپتیکال آیفون‌هایش را تقویت کند. دوربین تاشده دوربینی است که نور را مانند یک پریسکوپ بازتاب می‌دهد و لنزها و سنسورهای آن به صورت افقی، و نه عمودی، قرار گرفته‌اند. در این دنوع دوربین، امکان فراهم‌سازی زوم اپتیکال با بزرگنمایی بالا بدون تاثیرگذاری بر ضخامت یک اسمارتفون فراهم شده است. زوم اپتیکال بر اساس فاصله بین یک لنز و یک سنسور تصویر تعیین می‌شود. فاصله کانونی بیشتر می‌تواند زوم اپتیکال را با بزرگنمایی بیشتر محقق نماید.
 
با این حال، بزرگنمایی زوم اپتیکال با ساختار فعلی ماژولی دوربینها که یک سنسور را یک سنسور تصویر را به صورت عمودی پشته‌سازی می‌کند وجود دارد، چرا که طراحی اسمارتفون ضخامت ماژول دوربین را بسیار محدود می‌کند. به این علت است که دوربین‌ها به طور برآمده از اسمارتفون‌ها بیرون می‌زنند.
 
ساختار دوربین تاشده مانند یک پریسکوپ به عنوان یک راه جایگزین مطرح شده است. به جای پشته‌سازی یک سنسور و یک سنسور تصویر به صورت عمودی، دوربین تاشده نور را از طریق منشور منکسر می‌کند و دارای یک لنز و یک سنسور تصویر است که به صورت افقی قرار داده شده‌اند. این ساختار کم کم مورد توجه صنایع قرار گرفته است چرا که به رفع مساله «بیرون‌زدگی دوربین» و افزایش بزرگنمایی زوم اپتیکال کمک می‌کند.
 
کد مطلب: 63276
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام