۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲

ارتش آمریکا به دنبال طراحی‌های پهپادمانند برای ساخت هلیکوپترهای پنهان‌کار است

ایتنا - ارتش آمریکا تمرکز ویژه‌ای بر eVTOL به عنوان راهکار بالقوه‌اش داشته است، که باعث می‌شود هلیکوپترهای آینده این ارتش احتمالا شبیه پهپادها باشند.
هلیکوپترهای آینده ارتش آمریکا شبیه پهپاد خواهند بود
نیروی زمینی ارتش آمریکا توسعه یک طراحی هلیکوپتر بی‌صداتر را در اولویت قرار داده است که آن را قادر به عملیاتی کردن این وسائل برای نظارت و حمل و نقل محموله بدون سر و صدای هلیکوپترهای متداول خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، ارتش آمریکا تمرکز ویژه‌ای بر eVTOL به عنوان راهکار بالقوه‌اش داشته است، که باعث می‌شود هلیکوپترهای آینده این ارتش احتمالا شبیه پهپادها باشند.
 
هلیکوپترها وسائل نقلیه‌ای با برخاستن و فرود عمودی (VTOL) هستند، این طراحی برای پهپادهای مصرفی و تجاری نیز استفاده می‌شود، هرچند که یک تفاوت بسیار بزرگ و بدیهی بین آنها وجود دارد: پره‌ها (روتورها).
 
در حالی که هلیکوپترها یک روتور بسیار بزرگ دارند که صدای بلندی تولید می‌کند، پهپادها روتورهای متعددی دارند که سطح نویز را کاهش می‌دهد. ارتش آمریکا این نوع از طراحی را برای هلیکوپترها در نظر دارد تا دارای یک پلتفرم CTOL برقی با روتورهای کوچکتر متعدد باشند.
 


نتیجه آن، آنگونه که این نیرو در بیانیه مطبوعاتیش اعلام کرده است، یک صدای احتمالا متفاوت از آنچه ما از هلیکوپترها می‌شنویم خواهد بود. یک مطالعه انجام شد تا تایید شود که eVTOL نویز متفاوتی تولید خواهد کرد، و در آن اشاره شد که روتورهای پشته‌ای می‌توانند نویز را کاهش داده و عملکرد را در مقایسه با روتورهای سنتی دارای پره در امتداد یک صفحه افزایش دهند.
 
دکتر George Jacobellis، مهندس تحقیقات ارتش، اینگونه توضیح داد:
من اینطور فکر می‌کنم که یک روتور پشته‌ای می‌تواند برای کاربردهای eVTOL مفید باشد. افزایش درجه آزادی برای این طراحی امکان دستیابی به کارائی و کنترل ردپای آکوستیک را فراهم خواهد آورد، که در نتایج این تحقیق نشان داده شده است. با این حال، به تحقیقات بیشتری نیاز است تا کاهش نویز با فاصله‌گذاری محوری کمیتسنجی شود.
 
کد مطلب: 63274
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام