کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیوندای رسما از پلتفرم E-GMP برای خودروهای برقی آینده رونمایی کرد

سايت خبری ايتنا , 16 آذر 1399 ساعت 10:42

ایتنا - هیوندای مدعیست که مدل‌های عملکردی آتی ممکن است دارای شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت باشند.


خبرهایی درباره پلتفرم اختصاصی E-GMP هیوندای برای خودروهای برقی از زمان نخستین عرضه 45 مدل مفهومی ن در سال گذشته در فرانکفورت منتشر شده بود. و اکنون، این خودروساز کره جنوبی رسما از چلتفرم مدولار جهانی الکتریکی E-GMP خود از طریق یک رویداد آنلاین رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، آلبرت بیرمن، رییس و سرپرست بخش R&D گروه هیوندای موتور، گفت: «امروز، BEVهای هیوندای و کیای دیفرانسیل جلوی ما یکی از کاراترین‌ها در حوزه خودشان هستند. اکنون ما قصد داریم با خودروهای E-GMP دیفرانسیل عقبمان رهبری تکنولوژیکیمان را به بخشهایی بسط دهیم که در آنها مشتریان توقع پویایی ممتازی در زمینه رانندگی و کارائی فوق‌العاده را دارند».
 


E-GMP هیوندای انحصارا برای خودروهای برقی طراحی شده است. در ماه اوت سال جاری، این خودروساز باری دیگر Ioniq را به عنوان یک برند مستقل خودروهای برقی راه‌اندازی کرد، با این هدف که سه خودروی برقی جدید Ioniq در چهار سال آینده به بازار معرفی شود.
 
و برخلاف مدلهای خودروی برقی قبلی هیوندای که جهتگیری آنها به سمت دیفرانسیل جلو بودن بوده است، E-GMP نماد ورودی خودروهای برقی دیفرانسیل عقب (و AWD) با عملکرد بهتر است.
 

بنا بر اعلام هیوندای، E-GMP امکان توسعه سریع و انعطاف‌پذیر خودروهای جدید در تمام بخش‌ها، از سدان‌ها تا خودروهای شاسی بلند، را فراهم خواهد آورد. البته، خودروهای برقی عملکرد بالا نیز بخشی از این معادله هستند، و هیوندای مدعیست که مدل‌های عملکردی آتی ممکن است دارای شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت باشند.
 
 E-GMP هیوندای شامل یک سیستم الکتریکی توان جدید است که به یک موتور برقی قدرتمند، یک گیربکس ویژه برقی جدید، و یک اینورتر گنجانده شده در یک بسته کامپکت مجهز شده است. در این میان، این پک باتری بین محور جلو و عقب نصب می‌شود. هیوندای اعلام کرد که پک باتری آن سبکتر است و 10 درصد چگالی انرژی بیشتری نسبت به تکنولوژی فعلی باتری EV دارد. E-GMP همچنین دارای یک سیستم شارژ دوجهته است که از هر دو معماری الکتریکی 800 ولت و 400 ولت پشتیبانی می‌کند.
 
 


کد مطلب: 63273

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63273/هیوندای-رسما-پلتفرم-e-gmp-خودروهای-برقی-آینده-رونمایی

ايتنا
  https://www.itna.ir