کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با امکانات جدید گوگل؛

کاربران گوشی‌های اندروید به یک عکاس Street View تبدیل می‌شوند

سايت خبری ايتنا , 18 آذر 1399 ساعت 5:08

ایتنا - این قابلیت جدید عملا برای گوگل در تلاش به منظور نقشه‌برداری از دنیا مفید واقع خواهد شد، زیرا اگرچه خودروهای Street View آن دستاوردهای زیادی داشته‌اند، ولی همچنان جاهای بسیاری هستند که به راحتی نمی‌توان به آنها دسترسی یافت.


سالهاست که گوگل در حال ساخت اپ Street View از طریق ناوگانی از خودروهایی بوده که از راه‌های فراوانی از تمام زوایای مختلف عکس گرفته‌اند، ولی به نظر می‌رسد که شرکتی به عظمت گوگل هم محدودیت‌های خودش را داشته باشد. بدین علت است که این شرکت امروز اعلام کرد که امکان مشارکت همه کسانی که یک گوشی اندرویدی دارند را در Street View فراهم می‌آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با اینکه عکس‌هایی که کاربران ارسال کنند ممکن است با تجربه درست Street View از راندن یک خودروی مجهز به دوربین‌های 360 درجه همخوانی نداشته باشد، ولی به هر حال این امکان را برای کاربران گوگل فراهم خواهد آورد که عکس‌هایی از مکان‌های کمتر پیموده شده را برای گسترش امکانات Street View به اشتراک بگذارند. کسانی که دارای یک گوشی اندرویدی که دارای اپ به‌روزرسانی‌شده Street View است باشند یک «ابزار عکس‌های متصل‌شده» را خواهند یافت که برایشان امکان ثبت تصاویر برای Street View را در زمانی که در امتداد یک خیابان یا یک مسیر قدم می‌زنند فراهم می‌آورد.
 
تمام آنچه لازم است کاربران انجام دهند ثبت نمایی که در حین پیمودن مسیر مورد نظرشان می‌بینند با ARCore است، و سپس گوگل تصاویر را از آنجا برای Street View آماده می‌کند. پس از آنکه تصاویر آپلود شدند، ARCore به طور خودکار می‌چرخد و موقعیت تصاویر ثبت شده را مشخص می‌کند تا یک سری از تصاویر متصل را مانند آنهایی که به طور معمول در Street View می‌بینید خلق شود. سپس این تصاویر در Street View داخل گوگل مپس آپلود می‌شوند تا همه کاربران دیگر آنها را ببینند.

 
 
این قابلیت جدید عملا برای گوگل در تلاشش به منظور نقشه‌برداری از دنیا مفید واقع خواهد شد، زیرا اگرچه خودروهای Street View آن دستاوردهای زیادی داشته‌اند، ولی همچنان جاهای بسیاری هستند که به راحتی نمی‌توان به آنها دسترسی یافت. سوای این، جاهایی هم هستند که مکررا تغییر می‌کنند، و از اینرو داده‌هایی که خود گوگل در Street View ثبت می‌کند ممکن است به زودی منسوخ شوند.
 
گوگل می‌گوید که محتوای ارائه شده توسط کاربران بر روی Street View با یک خط نقطه چین آبی مشخص خواهد شد، و مواردی که گوگل خودش از آنها تصویربرداری کرده است به عنوان محتوای اول Street View نشان داده خواهند شد و با یک خط آبی ممتد نمایش داده می‌شوند.
 


کد مطلب: 63272

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63272/کاربران-گوشی-های-اندروید-یک-عکاس-street-view-تبدیل-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir