کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش گوشی هوشمند شیائومی از اپل پیشی گرفت

سايت خبری ايتنا , 16 آذر 1399 ساعت 4:55

ایتنا- آمار به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی شیائومی در سه‌ماهه سوم سال 2020 میلادی توانست به لحاظ فروش تلفن‌های همراه هوشمند از اپل پیشی بگیرد.


آمار به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی شیائومی در سه‌ماهه سوم سال 2020 میلادی توانست به لحاظ فروش تلفن‌های همراه هوشمند از اپل پیشی بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، بازار فروش تلفن‌های همراه هوشمند نسبت به زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا اندکی رونق گرفته است و همین امر نیز موجب شده است که چیدمان جدول میزان فروش کمپانی‌های سازنده همراه‌های هوشمند دچار تغییر شود.
 
گزارش‌های به دست آمده از مرکز تحلیل گارتنر حاکی از آن است که شیائومی توانست اپل را در زمینه فروش همراه‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال 2020 پشت سر بگذارد و میزان فروش این کمپانی از 32.9 میلیون دستگاه در ابتدای سال به 44.4 میلیون واحد برد. اپل نیز در این فروش سهمی داشته است اما فروش 40.6 میلیون آیفون این شرکت نسبت به سال 2019 اندکی کمتر بوده است.
 

 
 
البته در بالای جدول بازی همچنان در دست سامسونگ است. این کمپانی با فروش 80.8 میلیون دستگاه در حدود 88 درصد از سهم فروش بازار را در اختیار دارد و همچنان بزرگ‌ترین فروشنده همراه‌های هوشمند در جهان است. بااین‌حال شرایط برای هواوی چندان خوب پیش نمی‌رود و میزان فروش این کمپانی از 65.8 میلیون به 51.8 میلیون واحد افت کرده است که شاید بتوان دلیل این امر را تحریم‌های دولت آمریکا علیه این کمپانی دانست.
 
گارتنر همچنین اعلام کرده که فضای کلی فروش همراه‌های هوشمند در این سه‌ماهه نسبت به ابتدای سال بهتر شده است. البته هنوز میزان فروش کمپانی‌ها به میزان 5.7 درصد کم شده است اما این رقم بسیار بهتر از کاهش فروش 20 درصدی تجربه شده در سه‌ماهه اول و دوم سال میلادی جاری است. شرایط نسبت نرمال در کشور چین موجب شده است که تولید همراه‌های هوشمند از سر گرفته شود و بازارهای آسیا و امریکای لاتین نیز جانی تازه گرفته‌اند.
 
اما شاید بتوان دلیل افزایش فروش شیائومی را در زوال هواوی جستجو کرد. در این میان اپل عرضه آیفون 12 را تا اکتبر به تأخیر انداخت و نتوانست فروش ماه سپتامبر را در دست بگیرد. به‌این‌ترتیب گمان می‌رود که جدول فروش همراه‌های هوشمند برای سه‌ماهه آخر سال میلادی 2020 قصه متفاوتی را نقل کند و اپل شاید بتواند به جایگاه از دست رفته خود بازگردد.
 


کد مطلب: 63266

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63266/فروش-گوشی-هوشمند-شیائومی-اپل-پیشی-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir