کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه 12 میلیون دلاری اپل به دلیل ادعای دروغ ضدآب بودن آیفون

سايت خبری ايتنا , 12 آذر 1399 ساعت 23:05

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در ایتالیا به دلیل ادعاهای دروغین در رابطه با ضد آب بودن چندین مدل از آیفون‌های خود به مبلغ 12 میلیون دلار جریمه‌ شده است.


گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در ایتالیا به دلیل ادعاهای دروغین در رابطه با ضد آب بودن چندین مدل از آیفون‌های خود به مبلغ 12 میلیون دلار جریمه‌ شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  businessinsider، سازمان قانون‌گذاری رقابت در ایتالیا اپل را به خاطر ادعاهای غلط درباره ضدآب بودن آیفون‌هایش 10 میلیون یورو (12 میلیون دلار) جریمه کرد.
 
این سازمان که تحت عنوان The Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato یا به اختصار AGCM خوانده می‌شود با اعلام این جریمه اظهار داشت که اپل به دو روش کاربران را گمراه کرده است.
 
اولا این کمپانی در مفاد تبلیغاتی خود مدعی شده است که چندین مدل آیفون از آیفون 8 گرفته تا آیفون 11 در برابر رطوبت مقاوم هستند و بر اساس مدل می‌توانند تا عمق بین 1 تا 4 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند.
 

 
 
سازمان AGCM اظهار کرده است که این ادعا تنها مربوط به شرایط کنترل شده آزمایشگاهی با آب کاملا ثابت و خالص است و در شرایط واقعی صادق نیست.
 
همچنین شرایط ضمانت‌نامه اپل نیز گمراه‌کننده است و این کمپانی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تلفن آیفون‌هایی که در اثر رطوبت خراب می‌شوند عهده‌دار نیست. این سازمان اعلام کرده است که اپل در تعمیر آیفون‌هایی که توسط آب تخریب شده‌اند موفق نبوده است.
 
شایان ذکر است که علیرغم تمامی این حواشی بسیار بزرگی که این موضوع به همراه داشته است، مقامات اپل خونسردی خود را حفظ کرده‌اند و این شرکت هنوز در رابطه با ادعاهای این سازمان اظهارنظری نکرده است.
 


کد مطلب: 63245

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63245/جریمه-12-میلیون-دلاری-اپل-دلیل-ادعای-دروغ-ضدآب-بودن-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir