کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه محدود ارز دیجیتال فیس‌بوک در ابتدای سال میلادی آینده

سايت خبری ايتنا , 13 آذر 1399 ساعت 1:13

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که ارز دیجیتال فیس‌بوک همراه با کیف پول ویژه آن در ژانویه سال میلادی آینده عرضه خواهد شد.


گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که ارز دیجیتال فیس‌بوک همراه با کیف پول ویژه آن در ژانویه سال میلادی آینده عرضه خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ارز دیجیتال فیس‌بوک به نام لیبرا به احتمال بسیار زیاد در ماه ژانویه به بازار عرضه می‌شود اما به نظر می‌رسد که این کمپانی برای بار دیگر جاه‌طلبی‌های این پروژه را کاهش داده است. هنگامی‌که انجمن لیبرا به‌عنوان کنسرسیوم فیس‌بوک که برای نظارت بر این پروژه تأسیس شد آخرین برنامه‌های خود را در ماه آوریل به اشتراک گذاشت گفت که هدف آن ایجاد چندین «پایدار سکه» دیجیتالی از ارزهای رسمی مانند دلار ، یورو و پوند است.
 
پایدار سکه‌ها رمز ارزهایی هستند که ارزش آن‌ها در برابر پول‌های واقعی پایه خود تغییر نمی‌کند. به‌این‌ترتیب یک پایدار سکه که توسط دلار پشتیبانی می‌شود همیشه به ارزش یک دلار باقی خواهد ماند. انجمن لیبرا همچنین در پی آن بود که ترکیبی از تمامی سکه‌ها ایجاد کند. این گروه تصمیم یاد شده را زمانی اتخاذ کرد که قانون‌گذاران نگرانی‌های خود را در رابطه با هدف ابتدایی این انجمن برای ایجاد رمز ارز بر اساس سبدی از ارزهای دنیای واقعی اعلام کردند.
 

 
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از فایننشال تایمز خاکی از آن است که انجمن لیبرا هم کنون قصد دارد تنها یک سکه را عرضه کند که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این کنسرسیوم 27 عضوی همچنان برنامه دارد که در آینده سکه‌هایی را بر اساس سایر ارزهای واقعی ایجاد کند. علاوه بر این تاریخ عرضه لیبرا به زمان تائید نهایی این ارز توسط قانون‌گذاران بستگی دارد.
 
فیس‌بوک به احتمال بسیار زیاد هم‌زمان با لیبرا از کیف پول دیجیتال خود به نام نووی (Novi) نیز رونمایی کند. یکی از مقامات در این رابطه اعلام کرده است که این کیف پول از به لحاظ کالایی تکمیل شده است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد که سکه‌های لیبرا را دریافت و پرداخت کند.
 
کاربران علاوه بر این می‌توانند از طریق واتس‌اپ و پیام‌رسان فیس‌بوک حساب لیبرای خود را مدیریت کنند. البته فیس‌بوک این کیف پول را در ابتدا تنها برای آمریکای شمالی و جنوبی که در آن رمز ارزها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند عرضه خواهد کرد.
 
البته هنوز مشخص نیست که اعضای اصلی انجمن لیبرا نظیر اسپاتیفای و اوبر قصد دارند که در زمان عرضه این ارز دیجیتال چ کاری انجام بدهند. این کمپانی‌ها به فایننشال تایمز اعلام کرده‌اند که پیش از سرمایه‌گذاری روی موارد استفاده از این ارز اندکی تأمل خواهند کرد.
 


کد مطلب: 63243

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63243/عرضه-محدود-ارز-دیجیتال-فیس-بوک-ابتدای-سال-میلادی-آینده

ايتنا
  https://www.itna.ir