کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت تشخیص صدا به ایرپادها می‌آیند

11 آذر 1399 ساعت 15:56

ایتنا - اپل حق امتیاز اختراع یک فناوری جدید را ثبت کرده که ایرپاد و هدفون‌های نسل جدید امکان شناسایی صوت کاربر را فراهم می‌کند.



امروز حق امتیاز اختراعی از اپل منتشر شده که به نسل جدید «ایرپاد» و هدفون‌های آتی این شرکت تعلق دارد و از حسگرهای جدید برای احراز هویت زیستی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، در اسناد این حق امتیاز نشان داده شده گجت های شنیداری جدید گوگل مجهز به حسگر مختلفی خواهند بود که از سیگنال‌های تداخل سنجی خود ترکیب (self-mixing interferometry signal) یک حسگر مخصوص برای شناسایی اطلاعات کاربر استفاده می‌کند. به بیان ساده‌تر این دستگاه می‌تواند اطلاعات ورودی کاربر را از طریق فرمان‌های صوتی یا حرکات دست شناسایی کند.

می‌توان از این حسگرها برای احراز هویت زیستی یا شرطی سازی صوتی داده‌های ورودی، صداها و میکروفون استفاده کرد.

همچنین قابلیت شناسایی حرکات بدون صوت نشان می‌دهد این دستگاه می‌تواند حرکات فک و دهان کاربر هنگام ادای یک کلمه خاص را ردیابی کند.

به بیان دیگر حسگری روی هدفون‌ها، قابلیت ردیابی حرکات پوست و هرگونه دستور صوتی را دارد. چنین هدست هایی احتمالاً حسگرهایی دارند که می‌توانند حرکات بدون صدا و همچنین فرمان‌های صوتی را شناسایی کنند.

احتمالاً در این طرح قابلیت ذخیره سازی الگوهای صوتی کاربر در مدار و پردازشگر مخصوص احراز هویت زیستی نیز فراهم باشد. به عبارت دیگر الگوهای صوتی کاربر در هدفون یا نسل آینده ایرپاد ذخیره می‌شود و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی به سیستم‌های امنیت گجت آموزش می‌دهد صدای کاربر را بهتر شناسایی کنند.

البته تمام آنچه گفته شد هنوز یک طرح اولیه است و مشخص نیست چه زمان عرضه می‌شود.


کد مطلب: 63241

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63241/قابلیت-تشخیص-صدا-ایرپادها-می-آیند

ايتنا
  https://www.itna.ir