کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت ویروس دستکاری شده با امکان مبارزه با سرطان پیشرفته

سايت خبری ايتنا , 12 آذر 1399 ساعت 2:18

ایتنا- محققان موفق شده‌اند که ویروس‌های مبارزه کننده با سرطان را به‌گونه‌ای تغییر بدهند که بتوانند سیستم ایمنی بردن انسان را دور زده و مستقیماً به تومورهای سرطانی حمله کنند.


محققان موفق شده‌اند که ویروس‌های مبارزه کننده با سرطان را به‌گونه‌ای تغییر بدهند که بتوانند سیستم ایمنی بردن انسان را دور زده و مستقیماً به تومورهای سرطانی حمله کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، دانشمندان مدت‌هاست که ایده استفاده از ویروس‌ها برای مبارزه با سرطان را بررسی کرده‌اند و این روش درمانی تا به امروز برای سرطان‌های متاستاز شده جوابگو نبوده است زیرا در این شرایط سیستم ایمنی فرد هرگونه تهدیدی را به‌سرعت از بین می‌برد.
 
بااین‌حال این دانشمندان به‌تازگی راه‌حلی را برای این مورد کشف کرده‌اند. گروهی از محققان مرکز Case Western Reserve and Emory آدنو ویروس‌های انسانی را به‌گونه‌ای تغییر داده‌اند که بتوانند در برابر سرطان‌های متاستاز شده سلاحی نهان ایجاد کنند. تغییرات پروتئینی و جهش‌های کلیدی این روش شانس واکنش التهابی و انهدام ویروس یاد شده توسط سیستم ایمنی را پایین می‌آورد.
 

 
 
این رویکرد نه‌تنها امن‌تر است بلکه موجب می‌شود که پزشکان نیازی به ورود مستقیم ویروس‌ها به مناطق توموری نداشته باشند و به‌این‌ترتیب بیش از یک تومور اصلی تحت درمان قرار بگیرد. این روش می‌تواند برای انواع مختلف سرطان به‌کاررفته و حتی در آن ژن‌ها و پروتئین‌هایی که ایمنی در برابر سرطان را افزایش می‌دهند مورداستفاده قرار بگیرد.
 
البته کار این پژوهشگران هنوز در مراحل اولیه است و هنوز نمی‌توان روی روش درمانی آن‌ها به‌صورت صددرصدی حساب کرد. در آزمایش‌های آن‌ها تومورهای سرطانی در برخی از موش‌ها بر این رفته است ولی تنها 35 درصد از آن‌ها کاملا از تومورها عاری شده‌اند.
 
به‌این‌ترتیب تا زمانی مکه بتوان از این روش درمانی روی انسان‌ها استفاده کرد، زمان زیادی باقی‌مانده است. بااین‌حال اگر این روش به سرانجام برسد موجب می‌شود که پزشکان بتوانند حداقل روش رشد سرطان در مراحل نهایی را کاهش بدهند و برای بیمار زمان بخرند.
 


کد مطلب: 63240

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63240/ساخت-ویروس-دستکاری-شده-امکان-مبارزه-سرطان-پیشرفته

ايتنا
  https://www.itna.ir