۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۳۱
نتایج جدیدترین تحقیقات؛

همه‌گیری کرونا با بهبود طراحی ماسک و استفاده حداکثری از آن خاتمه می‌یابد

ایتنا - استفاده از ماسک‌های کارآمد (از قبیل ماسک‌های جراحی، با کارایی حدود 70%) در محیط‌های عمومی می‌تواند منجر به حذف این همه‌گیری در حداقل 70% از ساکنان ایالت نیویورک که به طور مداوم در محیط‌های عمومی از چنین ماسک‌هایی استفاده می‌کنند بشود.
همه‌گیری کرونا با بهبود طراحی ماسک و استفاده حداکثری از آن خاتمه می‌یابد
یک مطالعه که امسال با استفاده از داده‌های مربوط به شیوع و آلودگی کووید-19 به اجرا در آمد نشان داد که استفاده مداوم از ماسک‌های صورت به طور بالقوه می‌تواند این پاندمیک را به پایان برساند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تمرکز این تحقیق رفتار جریان سیال ریزقطرات و ذرات تنفسی در مواجهه با ماسک‌های صورت با توجه ویژه بر SARS-CoV-2 و کووید-19 بود.
 
معیار کلیدی
تحقیقی که این هفته منتشر شد به ذکر و بسط آنچه ما درباره استفاده از ماسک‌های صورت و پیشگیری از گسترش عفونت‌های تنفسی در میان عموم می‌دانیم پرداخت. نکته کلیدی این تحقیق «عدد بازتولید موثر (ERN)» است.
 
اگر ERN بالای 1 باشد، می‌توان انتظار داشت که هر انسان مبتلا به کووید-19 حداقل یک فرد دیگر، و چه بسا تعداد بیشتری از افراد، را آلوده کند. اگر این عدد زیر 1 باشد، ما انتظار داریم که این شانس وجود داشته باشد که هر انسان مبتلا به این بیماری از آلوده کردن یک انسان دیگر اجتناب کند. اگر ERN زیر 1 باشد، و روندی رو به پایین را آغاز کند، ما در مسیر درستی در حال حرکت هستیم.
 
آنالیز ریاضی تاثیر ماسک
یک مطالعه منتشر شده در ژوئیه 2020 با نام ارزیابی ریاضی تاثیر مداخله‌های غیردارویی بر محو کروناویروس جدید منتشر شد. این مطالعه گویای آن بود که «استفاده زیاد از ماسک‌های صورت در محیط‌های عمومی می‌تواند منتج به ریشه‌کن شدن کووید-19 شود».
 
همین این مطالعه گویای آن است که «استفاده از ماسکهای کارآمد (از قبیل ماسکهای جراحی، با کارایی حدود 70%) در محیط‌های عمومی می‌تواند منجر به حذف این همه‌گیری در حداقل 70% از ساکنان ایالت نیویورک که به طور مداوم در محیط‌های عمومی از چنین ماسکهایی استفاده می‌کنند بشود.
 

همچنین، مطالعه‌ای که این هفته توسط کومار و لی منتشر شد نشان داد که متریال‌های خانگی «حفاظت چندانی در برابر انتقال این ویروس از طریق ریزقطرات ایجاد نمی‌کنند، و در نتیجه مواد مناسبی برای ماسک‌های حفاظتی نیستند». آنها لیستی از ماسک‌های مبتنی بر عملکرد، موسوم به ماسک صورت پالایشگر (FFR)، را که حفاظت کافی فراهم می‌آورند ذکر کردند:
 
لیست ماسک‌های FFRی که برای پالایش ریزقطرات مناسب تشخیص داده شده‌اند از این قرار است:


 
 
 
کد مطلب: 63220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام