۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
درخواست اتحادیه اروپا؛

محافظت از شهروندان از طریق دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده

ایتنا - وزرای اتحادیه اروپا خواهان دسترسی به اطلاعات رمرگذاری شده هستند تا بتوانند از طریق قوانین، شواهد و مدارک دیجیتال را برای محافظت از شهروندان جمع‌آوری کنند.
محافظت از شهروندان از طریق دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده


وزرای اتحادیه اروپا اعلام کردند مشغول اتخاذ گام‌هایی هستند تا به اطلاعات رمرگذاری شده دسترسی یابند و در برابر حملات تروریستی از جهان محافظت کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا آنها در اواسط ماه جاری میلادی بیانیه‌ای منتشر و اشاره کردند اهمیت دسترسی به اطلاعات دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. همچنین دسترسی نیروهای پلیس به این اطلاعات برای اجتناب و حذف اقدامات تروریستی ضروری است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که این اتحادیه اسناد داخلی درباره رمزگذاری و آزار و اذیت کودکان را منتشر کرد. از سوی دیگر در این اواخر اخباری از چالش‌های احتمالی رمزگذاری سربه سر و تصاویر نامناسب از کودکان در فیس‌بوک منتشر شد.

گزارشی در اکتبر سال جاری میلادی نشان داد حدود ۹۴ درصد از چند میلیون عکس نامناسب گزارش شده از کودکان در شبکه‌های اجتماعی در اپ پیام رسان فیس‌بوک (مسنجر) رصد شده است.

پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک از رمزگذاری سربه سر برای ارتقای امنیت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند. اما این روش نگرانی‌های امنیتی زیادی در سطح ملی برای کشورها ایجاد کرده زیرا با وجود آن نمی توان نظارت های سنتی بر مجرمان را اعلام کرد و احتمالا تروریست‌ها از آن برای سازماندهی حملات خود استفاده کنند.
کد مطلب: 63216
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام