۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷

حذف هواوی از انگلیس بیش از ۳ میلیون دلار خرج برمی‌دارد!

ایتنا - انگلیس پس از ممنوع کردن استفاده از تجهیزات ساخت شرکت هواوی چین در شبکه‌های نسل پنجم، ۲۵۰ میلیون پوند (۳۳۳ میلیون دلار) برای متنوع کردن منابع تجهیزات 5G هزینه خواهد کرد.
حذف هواوی از انگلیس بیش از ۳ میلیون دلار خرج برمی‌دارد!


به دلیل نگرانی‌های امنیتی، تجهیزات هواوی قرار است تا سال ۲۰۲۷ از شبکه های 5G انگلیس حذف شود و اپراتورهای تلفن همراه این کشور به تامین تجهیزات از شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت اریکسون سوئد وابسته می شوند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق تازه‌ترین اسناد منتشر شده، در راستای بازبینی هزینه ها توسط ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، حدود ۵۰ میلیون پوند از این بودجه سال آینده برای کمک به ساخت شبکه های 5G منعطف و ایمن هزینه خواهد شد.

با توجه به این که کاهش رقابت در امر تامین تجهیزات 5G ممکن است به امنیت لطمه زده و قیمتها را بالا ببرد، اولیور داون، وزیر دیجیتال انگلیس تیم ویژه ای برای افزایش شمار تامین کنندگان تجهیزات تشکیل داده است.

مخالفت انگلیس با هواوی در ژوییه اعلام شد و مقامات این کشور اعلام کردند تحریمهای آمریکا بررسی امنیت زنجیره تامین هواوی را غیرممکن کرده است. کاخ سفید هواوی را یک ریسک امنیتی خوانده است در حالی که این شرکت همواره چنین اتهامی را تکذیب کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از آن زمان نوکیا و اریکسون قراردادهای بزرگی با شرکتهای انگلیسی نظیر BT و تری یو کی امضا کرده اند. سایر تامین کنندگان بزرگ جهانی مانند سامسونگ الکترونیکس در حال حاضر تجهیزات مناسب این شبکه ها را عرضه نمی کنند که بتوانند قراردادهای بزرگی با اپراتورهای انگلیسی منعقد کنند.
کد مطلب: 63186
برچسب ها: هواوی انگلیس
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام